ایجاد اشتغال برای 450 زن سرپرست خانوار اردبیلی

450 زن سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد اردبیل با دریافت چهار میلیارد و 380 میلیون تومان تسهیلات اشتغال و خودکفایی از این نهاد در 9 ماهه نخست سال‌جاری وارد بازار کار شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ منصور سيفي، معاون اشتغال و خودكفايي كميته امداد استان اردبيل با اشاره به اينكه 450 طرح خوداشتغالي توسط زنان سرپرست خانوار تحت حمايت اين استان در 9 ماهه نخست سال‌جاري اجرا شده است، گفت: توانمندسازی زنان ‌سرپرست خانوار، بانوان و دختران تحت حمايت يکی از رویکردهای مهم کمیته امداد است که با مهارت‌آموزی و ایجاد مشاغل خانگي تلاش داريم زمينه خوداتكايي آنها را فراهم كنيم.

وي با اعلام اينكه چهار ميليارد و 380 ميليون تومان تسهيلات اشتغال و خودكفايي به زنان سرپرست خانوار پرداخت شد تا آنها بتوانند شغل مورد نظر خود را ايجاد كنند، بيان كرد: با توجه جغرافياي منطقه و استعداد و علاقه زنان سرپرست خانوار تحت حمايت، بيشترين اشتغال ايجاد شده در زمينه دامپروري، صنايع دستي و قاليبافي بوده كه تا كنون نتايج مناسبي از آن حاصل شده است.

سيفي با بيان اينكه شناسايي استعدادهاي خانوار تحت حمايت از فعاليت‌هاي مهم كميته امداد اردبيل است، افزود: بر اساس طرح استعدادسنجي، استعدادهاي نهفته زنان سرپرست خانوار و بانوان تحت حمايت اين استان شناسايي مي‌شود كه با برگزاري دوره‌هاي آموزشي فني و تخصصي و ارائه مشاوره و راهنمايي‌هاي لازم درصدد هستيم به شكوفايي استعدادهاي آنها كمك كنيم.

معاون اشتغال و خودكفايي كميته امداد استان اردبيل با اشاره به اينكه ارائه آموزش‌هاي لازم در زمينه‌ها‌ي مهارتي و فنی و حرفه‌ای از اقدامات مؤثر اين نهاد در توانمندسازي زنان سرپرست خانوار است، گفت: دو هزار و 370 نفر از زنان سرپرست خانوار، بانوان و دختران تحت حمايت كميته امداد اردبيل آموزش‌هاي لازم فني و حرفه‌اي را در 9 ماهه نخست سال‌جاري فراگرفته‌اند.

وي با بيان اينكه هزار و 334 نفر از زنان سرپرست خانوار ساكن در شهرهاي استان اردبيل از آموزش‌هاي فني و تخصصي بهره‌مند شده‌اند، افزود: هزار و 36 زن سرپرست خانوار كه در روستاها و مناطق محروم اين استان سكونت دارند نيز در كارگاه‌هاي آموزش شغلي حضور يافته‌اند.

سيفي با اشاره به اينكه حدود هزار و 700 نفر از قاليبافان تحت حمايت اين استان را زنان سرپرست خانوار تشكيل مي‌دهند، بيان كرد: كميته امداد براي حمايت از زنان سرپرست خانوار كه توانايي انجام كار دارند، تسهيلات و برنامه‌هاي مناسبي را در زمينه ايجاد مشاغل خانگي در نظر گرفته است تا آنها بتوانند در كنار فرزندان خود، به استقلال اقتصادي دست يابند.

معاون اشتغال و خودكفايي كميته امداد استان اردبيل با بيان اينكه نظارت بر طرح‌هاي خودكفايي اجرا شده توسط زنان سرپرست خانوار از ديگر فعاليت‌هاي مهم اين نهاد در توانمندسازي مددجويان است، گفت: بازديدهاي دوره‌اي و نظارت‌هاي مستمر از طرح‌هاي اشتغال موجب مي‌شود تا ناظران با ارائه مشاوره و راهنمايي‌هاي لازم به مددجويان، ياريگر آنها در ارتقاي سطح كيفي و كمي محصولات توليدي باشند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 747204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =