معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: با پرداخت 50 درصد مطالبات پیمانکار در سال جاری پیش بینی می شود جاده قاضی خان - بدره تا پایان سال جاری ترددپذیر شده و به بهره برداری می رسد.

شاپور پولادی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از طرح های عمرانی شهرستان بدره گفت: جاده قاضی خان - بدره به طول 13 کیلومتر در حال احداث است که امسال 50 درصد از طلب پیمانکار پروژه پرداخت خواهد شد که باعث شتاب بخشی در روند عملیات اجرایی آن می شود.
وی اضافه کرد: امسال 45 میلیارد ریال برای ادامه عملیات اجرایی این جاده در نظر گرفته شده تا هرچه سریع تر عملیات تونل آن آغاز و تا پایان سال ترددپذیر شود.
گفتنی است این طرح راهسازی به یکی از آرزوهای مردم شهرستان های سیروان و بدره تبدیل شده بود و با وجود آنکه بیش از 17 سال از آغاز عملیات اجرایی این پروژه می گذرد ولی تاکنون زمینه بهره برداری از آن فراهم نشده است.
با اجرای این پروژه مسیر بدره - سیروان ۴۵ کیلومتر کوتاه تر می شود و فاصله جاده ای مناطق جنوبی با محدوده شمالی استان ایلام را 70 کیلومتر کاهش می دهد.

*پیشرفت 30 درصد ساختمان آتش نشانی بدره
شهردار بدره در جریان بازدید معاون عمرانی استاندار از مراحل ساخت ساختمان آتش نشانی این شهر اظهار کرد: بنا بر ضرورت جانمایی محل ساختمان در کف رودخانه قدیمی و فصلی قرار گرفته است که به همین منظور هشت شمع با عمق 6 متری و 300 مترمکعب کرسی چینی انجام شده است.
احمد جاسمی گفت: این ساختمان در 2 طبقه با 375 متر زیربنا در طبقه اول و آشیانه به ارتفاع هفت متر با 30 درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث است.
مدیرکل راه و شهر سازی ایلام در بازدید از واریانت چشمه شیرین گفت: در قسمتی از دیواره حاشیه جاده ریزش وجود دارد که باید با تدابیر فنی کنترل شود.
وی تاکید کرد: بدین منظور باید خاکبرداری، احداث دیوار حایل و شیب گذاری مناسبی انجام گیرد تا پیش از شروع فصل بارش مسیر خروجی آبها از پشت دیوار تعیین شود.
فرماندار بدره در حاشیه بازدید معاون عمرانی استاندار گفت: امسال برای ادامه روند احداث کتابخانه بدره 2 میلیارد ریال ، جهت ساختمان بخشداری چشمه شیرین سه میلیارد و 500 میلیون ریال و برای ساختمان آتش نشانی 2 میلیارد ریال از محل اعتبارات شهرستان و 2 میلیارد و 600 میلیون ریال نیز از محل اعتبارات سازمان شهرداری ها و دهیاری ها اختصاص یافته است .
سیروس مرادحاصلی گفت: در این بازدید مقرر شد ساماندهی سه راهی گله دار که از نقاط حادثه خیز است با همکاری اداره کل راه و شهرسازی استان انجام و نسبت به آسفالت آن اقدام شود.

 

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 697672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =