شایعات بی اساس ودروغ که حتما بابد نسبت به آنها بی اعتنا بود و از بازنشر آنها اجتناب کرد، دیشب منشر شد و همچنان در حال انتشار است:

۱شایعه دروغ: زلزله طبیعی نبوده، و حاصل از انفجار (اتمی؟ هسته ای ؟ نظامی؟) بوده (بی پایه و اساس است، چرا که هزاران دستگاه لرزه نگاری این زلزله طبیعی را ثبت کرده اند، اگر انفجار بود در دقایق اولیه از سوی تمام مراکز بین المللی زلزله شناسی اعلام می شد که این اتفاق انفجار بوده نه زلزله طبیعی) .

2- شایعه دروغ: این زلزله توسط سازمان زمین شناسی آمریکا (یا مرکز لرزه نگاری آمریکا که اساسا معلوم نیست کجا هست!؟) 4 سال قبل در 2013 پیش بینی شده بود یا جاها یا افراد دیگری این زلزله را پیش بینی کرده اند و از قبل اعلام کرده بودند (بی پایه است، چرا که ما نه در ایران و نه در هیچ جای دنیا روشی مخفی و پنهانی برای پیش بینی زلزله یا هیچ پدید طبیعی دیگر نداریم.).

3-شایعه دروغ : زلزله اصلی در ساعت آینده در نیمه شب رخ خواهد داد (بی پایه است، چرا که زلزله را برای رخداد در زمانی دقیق کسی تا کنون در هیچ جای دنیا پیشبینی دقیق بر مبنای زمان، مکان و اندازه دقیق نکرده است، روش های منتشر نشده و مخفی نیز مبنای بحث علمی نیستند و ضمنا اعلام رخداد یک زلزله احتمالی با بزرگای بیش از 5 نمی تواند صحت پیش بینی وقوع زمین لرزه با بزرگای 7.2 تلقی شود ) .

4-شایعه دروغ : زلزله امواجی ناشاخته داشته و با گسلی منطبق نیست. (بی پایه است چرا که چنین رویدادی لرزه نگاته اشتهای شفاف و شاخته شده ثبت شده در ایران و سایر نواحی جهان داشته است.

5-شایعه دروغ : زلزله مهتر در شهرهای دیگر رخ خواهد داد (بی پایه است، چرا که این اتفاق مربوط به پهنه رومرکزی پهنه خمیدگی جبهه کوهستان زاگرس و پهنه گسله ذهاب است، بنابراین اینکه زلزله چون در تهران و تبریز حس شده، موجب تحریک گسلهای تهران و تبریز و سایر شهر ها خواهد شد مطلقا بی پایه است) 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 726937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =