وزیر بهداشت گفت: بازسازی بیمارستان سید الشهدا سرپل ذهاب۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش خبرگزاري خبرآنلاين و به نقل از وبدا، حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت در جلسه ستاد بحران کرمانشاه که با حضور رییس جمهور برگزار شد، گفت: بعد از دستور رییس جمهور به همراه وزیر کشور به کرمانشاه سفر کردیم و از مناطق زلزله زده مانند سرپل ذهاب، ازگله و ثلاث باباجانی بازدید کردیم. اما میزان تخریب در مناطق زلزله زده به ویژه روستاها، زیاد است تمام دستگاه‌های اجرایی و به ویژه نیروهای نظامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران حضور پررنگی در مناطق زلزله زده داشتند اما بیشترین امتیاز در حادثه زلزله غرب کشور را باید به مردم پرتلاش، دلاور و کم توقع این مناطق داد.

وزیر بهداشت ادامه داد: توزیع امکانات در مناطق زلزله زده، مناسب نیست و مدیریت محیطی توزیع مایحتاج به ویژه در مورد نیازهایی که برای ساعات شب و سردی هوا ضرورت دارد، باید اصلاح شود. شاخص تخت بیمارستانی در کرمانشاه ۱.۵ تخت به ازای هر هزار نفر و تعدادی از بیمارستان‌های کرمانشاه، دارای قدمت بالایی است اما با این وجود، اقدامات بهداشتی و درمانی در زلزله غرب کشور، قابل قبول بوده است.

او افزود: تا کنون به ۷۶۱۳ مصدوم، خدمات درمانی و اورژانس ارائه شد، حدود ۱۰۰۰ نفر از مصدومان، بستری و ۲۸۰ مصدوم نیز به سایر استانها از جمله تهران و البرز منتقل شدند. ۲۶۹ نفر از موارد فوتی قبل یا ابتدای ورود به بیمارستانها، جان خود را از دست داده اند و حدس بنده این است که تعداد فوتی‌ها افزایش می یابد زیرا در بسیاری از روستاها، قربانیان زلزله دفن شدند و آمار دقیق آنها در روزهای آینده اعلام می شود.

قاضی‌زاده با اشاره به ابعاد زلزله ادامه داد: هفت شهر استان کرمانشاه و ۱۹۰۰ روستای این استان درگیر زلزله هستند. با کمک ارتش و سپاه، بیمارستان‌های صحرایی در مناطق زلزله زده، ایجاد شدند و هوانیروز در انتقال مصدومان، کمک بسیار زیادی به ما کرد. برخی از مراکز درمانی در استان کرمانشاه مانند بیمارستان‌های سرپل ذهاب و اسلام آباد غرب آسیب دیدند که حتما علیه پیمانکاران و مجریان این بیمارستان‌ها اقامه دعوی می کنیم.

وزیر بهداشت گفت: برای بازسازی بیمارستان سید الشهدا سرپل ذهاب به حدود ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم و امروز لیست نیازها و اعتبارات مورد نیاز بهداشتی و درمانی را به دکتر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه ارائه خواهم داد.

 

 

 

47234

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 727586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =