۰ نفر
۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۳:۲۱

دنیای اقتصاد نوشت : در چهارمین روز هفته، سکه‌بازان خود را برای عبور از کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان آماده کرده بودند؛ با این حال، قیمت دلار و اونس افزایش خاصی را تجربه نکرد تا تیر معامله‌گران سکه به سنگ بخورد.

 

روز سه‌شنبه، سکه معاملات خود را با قیمت یک میلیون و ۳۹۵ هزار تومان آغاز کرد که نشان‌دهنده افزایش ۱۰ هزار تومانی نسبت به روز دوشنبه و تمایل بازیگران این بازار برای عبور از مرز روانی یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بود.

در این شرایط، قیمت دلار که در ابتدای روز با افزایش ۱۲ تومانی و ثبت عدد ۴هزار و ۱۳۲ تومان به یاری سکه‌بازان آمده بود، در ادامه روز کاهش یافت تا قیمت سکه نیز در مسیر کاهشی قرار بگیرد. با افت دلار تا نقطه ۴ هزار و ۱۲۱ تومان، فروش‌ها در بازار سکه نیز افزایش یافت و در نهایت فلز گرانبهای داخلی با قیمت یک میلیون و ۳۸۹ هزار تومان به کار خود پایان داد.

با اینکه این قیمت ۴ هزار تومان بالاتر از روز سوم هفته بود، عده‌ای باور دارند در‌صورتی‌که روز چهارشنبه اونس و دلار حرکت افزایشی خاصی را از خود نشان ندهند، قیمت توان افت بیشتر را خواهد داشت؛ در‌حالی‌که عده‌ای از سکه‌بازان چشم امید به‌سوی افزایش اونس طلا داشتند، روز سه‌شنبه این فلز گرانبها در بازارهای جهانی تا ساعت ۳ بعدازظهر در همان محدوده هزار و ۲۷۰ دلار نوسانات خود را انجام داد تا قیمت سکه از این‌سو نیز تحریک نشود. حتی افت اونس به ابتدای محدوده هزار و ۲۷۰ دلار، تا حدی سقوط سکه از سقف قیمت را تسهیل کرد. به گفته یکی از بازیگران باتجربه بازار، سکه در حالی در انتهای محدوده یک میلیون و ۳۸۰ هزار تومان به کار خود پایان داد که حباب آن بالای ۱۴۰ هزار تومان ثبت شده است. در صورت نبود عوامل افزایشی، این موضوع می‌تواند در روزهای آینده قیمت سکه را تحت‌فشار قرار دهد. قیمت سکه در روزهای ابتدایی هفته فراتر از رشد دلار در بازار داخلی افزایش یافت و همین موضوع موجب شد که حباب آن رشد بیشتری کند.

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 727709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =