ایسنا نوشت: وزیر بهداشت با اشاره به اینکه وظایف این وزارتخانه در قبال زلزله‌زدگان انجام شده و در حال اجراست، گفت: مشکل کمبود دارو در مناطق زلزله‌زده نداریم.

هاشمی در حاشیه جلسه هیات دولت، افزود:‌ باید مراقب باشیم که غذا و آب زلزله‌زدگان آلوده نباشد و از ایجاد این مشکل پیشگیری کنیم.ما همچنین باید مراقب بهداشت محیط باشیم.

وی با اشاره به اینکه باید به مشکل روحی آسیب‌دیدگاه زلزله رسیدگی شود افزود: 40 تیم روان‌پزشکی و رواشناسی داوطلبانه عازم مناطق زلزله‌زده شده اند.

وزیر بهداشت همچنین گفت:انجمن‌های مردمی بیماری‌های کلیوی و سرطانی نیز فعال شده‌اند و در حال خدمت به بیماران سرطانی و کلیوی هستند.

به گزارش ایسنا، هاشمی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره اقدامات وزارت بهداشت برای تامین داور و اقلام بهداشتی در مناطق زلزله زده، گفت: کسانی که در این حادثه آسیب دیده‌اند که بخش عمده ای از آنان دچار شکستگی استخوان ها هستند، همه بستری شده‌اند که هم در تهران این کار صورت گرفته و هم در سنندج و همدان و در این مر رعایت بهداشت اهمیت زیادی دارد. با توجه به قطع شدن آب و وصل شدن مجدد آن باید تا یک هفته مراقبت‌های لازم انجام شود تا شکستگی لوله‌ها، فاضلاب را به آب آشامیدنی منتقل نکند.

وی افزود: تیم‌های بهداشتی هم در شهرها و هم در روستاها فعال هستند و مردم هم باید مسائل بهداشتی را رعایت کنند. در عین حال بخشی از احشام هستند که زیر آوارند و باید نسبت به بیماری‌های ناشی از اجساد آنها، نکات بهداشتی رعایت شود.

وزیر بهداشت گفت: ما معتقدیم در هفته اول پس از وصل مجدد آب باید آب رسانی به شهرها و روستاها با تانکر انجام شود و هم هلال احمر هم استانداری در این زمینه دارند و تلاش می‌کنند. وظایفی که بر عهده ما بوده نیز انجام شده یا در حال انجام است.

هاشمی تاکید کرد: علاوه بر غذایی که به مردم داده می شود، باید مراقب باشیم که آلودگی نداشته باشد. باید همه توجه کنیم که مردم را تنها نگذاریم و کار بهداشت آنان روی زمین نماند؛ هرچند که دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هم در این زمینه خوش درخشیده‌ است.

 

 

 

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 727906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =