ایرنا نوشت: رئیس ستاد مدیریت بحران استان بوشهر گفت: آبگرفتگی و افتادن درختان در خیابان ها، بازگشت پروازهای تهران - بوشهر به تهران و شیراز و غرق شدن یک فروند شناور در آبهای ساحلی بوشهر از پیامدهای بارش شدید باران و تگرگ و وزش باد در سه شنبه شب و بامداد امروز در این استان است.

قاسم قائدی  افزود: این سامانه بارشی از ظرفیت بالایی در بارش برخوردار است و تا ساعت 06:00 بامداد بیش از 30 تا 40 میلی متر بارندگی درشهرستان های بوشهر، گناوه، دیلم، خارگ و بندر ریگ ثبت شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به شدت و میزان بارندگی ها ستاد مدیریت بحران استان بوشهر در حالت آماده باش قرار دارد.
قائدی یادآور شد: با توجه به آبگرفتگی معابر و افتادن شماری از درختان در خیابان ها بنا به تصمیم فرمانداران مدارس شهرهای بوشهر، گناوه، دیلم، بندر ریگ و خارگ در نوبت صبح امروز (چهارشنبه ) و دانشگاه های علوم پزشکی و آزاد اسلامی بوشهر تعطیل اعلام شده است.

وی با بیان اینکه همه راههای ارتباطی استان بوشهر باز است و مشکلی وجود ندارد، گفت: تاکنون تنها گزارش غرق شدن یک فروند لنج در 15 مایلی جنوب بندر بوشهر گزارش شده و نیروهای ناجی اداره بندر ودریانوردی و هلال احمر برای امداد رسانی به ملوانان آن اعزام شده اند.

مدیرکل فرودگاههای استان بوشهر نیز گفت: به دلیل شرایط جوی نامناسب پرواز صبح امروز تهران - بوشهر با شماره 407 شرکت ایران ایر بعد از مدتی پرواز بر آسمان بوشهر به تهران بازگشت.

کمال دهقان منشادی افزود: همچنین پرواز تهران - بوشهر شرکت زاگرس با شماره 4024 نیز بعد از مدتی پرواز برآسمان بوشهر موفق به فرود در فرودگاه بوشهر شد.

وی عنوان کرد: شب گذشته به دلیل باد شدید و بارندگی نیز پرواز تهران - بوشهر شرکتهای ایران ایر با شماره 319 به تهران بازگشت و شرکت زاگرس با شماره پرواز 4063 و شرکت قشم ایر با شماره 1218 نیز در شیراز به زمین نشست.

براساس پیش بینی نقشه های هواشناسی روز پنجشنبه شهرستانهای دشتستان و تنگستان تحت تاثیر این سامانه بارشی قرار می گیرند.

انتظار می رود این سامانه بارشی تا پایان روز پنجشنبه از سمت جنوب استان خارج شود.
۴۷۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 729906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =