ایلنا نوشت:‌ عضوکمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی درباره امکان کلید خوردن دوباره طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران گفت: نمی‌خواهند فساد و رانتی که در رابطه با شهرداری وجود دارد و همچنین بی‌مبالاتی‌ها هیچ کجا ثبت و منعکس شود. به همین دلیل ابر، ماه و فلک و خورشید همه دست به دست هم دادند که تحقیق و تفحص از شهرداری نتیجه نداشته باشد.

قاسم میرزایی‌نکو، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: هر جا که نظارت و شفافیت وجود نداشته باشد مسائل این چنینی اتفاق خواهد افتاد. به نظر من شهرداری در دو دوره قبل به صورت کامل رها شده بود، یعنی شهردار هر کار که می‌خواسته انجام می‌داده و شورا هیچ نظارتی بر آن نداشته است.

نماینده مردم دماوند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران که در اسفندماه سال گذشته در مجلس شورای اسلامی رد شد، گفت: این طرح را در مجلس کلید زدیم اما با مسائلی روبرو شدیم که به انحای مختلف باعث شد؛ تحقیق و تفحص حذف شود. در ابتدا تصور می‌کردیم این مساله به خاطر کاندیداتوری آقای قالیباف است، اما پس از آنکه اطلاعات بیشتری به دست آوردیم، احساس خود من این بود که نمی‌خواهند فساد و رانتی که در رابطه با شهرداری وجود دارد و همچنین بی‌مبالاتی‌ها هیچ کجا ثبت و منعکس شود. به همین دلیل ابر، ماه و فلک و خورشید همه دست به دست هم دادند که تحقیق و تفحص از شهرداری نتیجه نداشته باشد.

وی در پاسخ به سوالی درباره امکان کلید خوردن دوباره طرح تحقیق و تفحص از شهرداری گفت: قبل از تحقیق و تفحص از سمت مجلس، خود شورای شهر باید اراده کرده و یک تیم کارشناسی به همراه مشاوران حرفه‌ای، عملکرد هشت ساله گذشته شهرداری و شورا را بررسی کنند.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه این بررسی باید در یک محدوده زمانی مشخص صورت بگیرد، تصریح کرد: بررسی‌ها از عملکرد شهردار گذشته باید به طور دقیق صورت بگیرد، زیرا در غیر اینصورت و با عدم شفاف‌سازی مشکلات دیگری ایجاد می‌شود. این مسئله در مورد دولت هم صدق می‌کند، کاری که آقای روحانی به صورت کامل انجام نداد، این بود که مدارک دوران آقای احمدی‌نژاد را مکتوب نکرد و در زمان مناظره‌ها مدام از او پرسیده می‌شد که تا کی می‌خواهد همه چیز را به دوران ایشان نسبت دهد، این در حالی است که آقای روحانی باید مدارک دوران آقای احمدی‌نژاد را به طور کامل مکتوب می‌کرد.

او ادامه داد: آقای روحانی امکانات، قدرت، اختیارات و منابع اطلاعاتی آن را هم در دست داشت و با کنار هم قرار دادن آنها می‌توانست گزارشی ارائه دهد و مشخص کند، اوضاع از چه قرار است. حتی اگر نمی‌خواستند آن را انتشار دهند، حداقل برای مسئولان، دغدغه‌مندان و سران نظام ارسال می‌کردند، اما این اتفاق نیفتاد و نتیجه‌اش در مناظره‌ها مشخص شد. در همین راستا من حداقل خواهشی که از اعضای شورا دارم، این است که گزارشی این چنینی را تهیه و به صورت مکتوب ارائه دهند. با این اقدام محدودیت‌ها، قابلیت‌ها و همه پلشتی‌ها و زشتی‌ها برای خودشان و مردم روشن خواهد شد.

میرزایی‌نکو تصریح کرد: شهردار باید شفاف‌سازی کند یعنی ویترین شیشه‌ای ایجاد کرده و اطلاعات را در اختیار مردم قرار دهد. آنچه اهمیت دارد اطلاعات و منابعی است که در شهرداری وجود دارد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در هر حال افرادی هستند که می‌خواهند کار کنند و نمی‌توان گفت همه در بدنه شهرداری رانت‌خوار هستند.

وی درباره اقدامات آینده کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس افزود: طرح تحقیق و تفحص از شهرداری اگر توسط کمیسیون شوراها مطرح شود؛ هیچ نتیجه‌ای نخواهد داد، چرا که باید از شهرداری و شوراهای گذشته سوال کرد و شورا و شهرداری جدید، حرفی برای گفتن ندارند.

میرزایی‌نکو در پاسخ به این سوال که علت ضعف عملکرد نظارتی شوراهای شهر در دوره‌های گذشته را چه می‌داند، گفت:‌ از نظر من ضعف عملکرد شورای شهر هیچ ارتباطی با مشکل قانونی ندارد. همان کاری که احمدی‌نژاد با نفت ۱۲۰ دلاری کرد، شورای چهارم هم با درآمد شهرداری کرد. شهرداری برای ۱۰ سال آینده تراکم فروختند و میزان تراکمی که در این مدت فروخته شد در ۱۵ سال گذشته سابقه نداشته است، شهر را فروخته‌اند و جای سوال دارد که پول فروش شهر کجا رفته است. سوال روشن است، اما پاسخ مشخص نیست این سوال‌ها از آقای قالیباف نیز پرسیده شد، اما او همواره پاسخ را پیچانده و درست جواب نمی‌داد.

۴۷۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 729929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =