بهترین بوکسور دنیا زلزله‌زده‌های ایران را فراموش نکرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آنتونی جاشوا را با مشت های آهنینش می شناسند. کسی که حالا مرد شماره یک بوکس دنیاست. در دنیا، او شاید به اندازه رونالدو و مسی معروف نباشد ولی معروفیتش تمام مرزهای جهان را درنوردیده است. جاشوا بوکسور است، ورزشی که خیلی آن را خشن می دانند اما رفتاری که دارد، همواره الگو بوده است. این ورزشکار بی اندازه مهربان است و این را خیلی از کسانی که با او مراوده داشتند، می گویند. حتی علیرضا حقیقی دروازه بان تیم ملی که دو سال قبل با او دیدار داشت. 


جاشوا در المپیک لندن قهرمان جهان شد و رکورد بی نظیر 20 مسابقه و 20 ناک اوت را به جا گذاشت. اما افتخارآمیز اینجاست که مربی او ایرانی است.

سینا قائمی در پیشرفت جاشوا نقش غیر قابل انکاری داشته. او تخصص اصلی اش جلوگیری از مصدومیت ورزشکاران است و از این نظر به جاشوا هم کمک زیادی کرده است. در انگلیس تعدادی از فوتبالیست ها هم با سینا کار می کنند تا مبادا مصدوم شوند؛ آن هم در فوتبالی فیزیکی که اول و آخرش همه به زمین می روند تا یکدیگر را بزنند!

جاشوا متولد نیجریه است و فقر را لمس کرده است. آنتونی هیچگاه گذشته خود را فراموش نکرده و همواره پای ثابت خیریه های ورزشی بوده است. در انگلیس، خیریه جا افتاده است. اگر سراغ بزرگ‌ترین ورزشکار هم بروید و از خیریه برای اهالی یک روستای دور افتاده هم حرف بزنید، آنها جلو می آیند. وقتی آنتونی جاشوا هم پیشنهاد خیریه برای کمک به زلزله زده ها را شنید، بدون هیچ مکثی گفت: «با تمام وجود در این خیریه شرکت می کنم.»

او از طریق سینا در جریان اخبار زلزله ایران قرار گرفت و با دیدن تصاویر آن، مثل هرکس دیگری تحت تاثیر قرار گرفت.

سینا قائمی در این باره حرف جالب به خبرورزشی گفته است: «برای جاشوا همه دنیا مثل یک خانواده هستند و ایران هم یکی از اعضای خانواده او.»

252 41

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =