ایسنا نوشت: یک نظرسنجی سراسری در آمریکا نشان داد که ۶۰ درصد زنان در این کشور آزار جنسی را تجربه کردند و بیش از دو سوم این زنان آزار دیده گفته‌اند که این اتفاق برای آنها در محل کار رخ داده است.

این یافته‌ها در حالی ارائه شده که آمریکا در ماه‌های اخیر با رسوایی‌های مربوط به تجاوز و آزار و اذیت جنسی در میان چهره‌های سرشناس عرصه‌های فرهنگ، تجارت و سیاست دست به گریبان بوده است.

در نظرسنجی انجام شده از سوی دانشگاه "کویینپییاک" تنها ۲۰ درصد مردان شرکت کننده گفتند که تجربه اذیت و آزار جنسی را داشتند که از میان آنها ۶۰ درصد گفتند این اتفاق برای آنها در محل کار رخ داده است.

همچنین از میان زنانی که تجربه اذیت و آزار جنسی را داشتند ۶۹ درصد گفتند این اتفاق برای آنها در محل کار، ۴۳ درصد گفتند در محیط‌های اجتماعی و ۴۵ درصد گفتند که این اتفاق برای آنها در خیابان و همچنین ۱۴ درصد گفتند در خانه رخ داده است.

۸۹ درصد پاسخ گویان مساله اذیت و آزار جنسی زنان را به عنوان یک مشکل جدی طبقه بندی کردند و ۵۵ درصد گفتند پوشش رسانه‌ای اخیر از رسوایی‌های جنسی چهره‌های سرشناس منجر به درک بهتر مشکل آزار جنسی شده است.

۶۲ درصد اظهار داشتند که به باور آنها بعد از رسوایی‌های اخیر احتمال پاسخگو کردن افراد از بابت اذیت و آزار جنسی افزایش یافته است.

تیم مالوی، دستیار مدیر بخش نظرسنجی دانشگاه کویینپیاک اظهار داشت: اکثریت بالای مردان و زنان آمریکایی بسیار از بابت آزارهای جنسی ناراحت هستند و آمارها نشان می‌دهد که چرا این نگرانی وجود دارد. از هر ۱۰ زن ۶ تن می‌گوید که قربانی اذیت و آزار جنسی شده است.

این مطالعه با پرسش از ۱۴۱۵ تن در فاصله ۱۵ تا ۲۰ نوامبر با حاشیه خطای ۳.۱ درصد انجام شده است.

۴۷۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 730043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۱
    2 0
    دیگه وقتی خود رئیس جمهور آمریکا هم این کار رو کرده چه انتظاری می شه داشت؟
  • بی نام IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۱
    3 1
    شما لطفا به ارائه آمار آزار جنسی زنان ما در ایران بپردازید .
  • بی نام A1 ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۱
    2 1
    زنان ایرانی چطور ؟
  • بی نام A1 ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۱
    0 0
    چقدر خوب میشد تو ایرات هم رو این مسئله بیشتر کار میشد من بعد ازدواجم وقتی با خانمم راجع به این مسئله صحبت کردم فهمیدم که زیر پوست شهر اتفاقاتی میوفته که هیچکس نمیخواد راجع بهش حرف بزنه. اگه به این موضوع بیشتر بپردازیم زندگی برای خواهر و مادر د همسر خودمون امن تر میشه