وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر لزوم تغییر نگاه به فرهنگ کار گفت: پاشیدن پول منهای فرهنگ کار و ارزش نهادن به آن، تأثیری در اشتغال و رشد اقتصادی ندارد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی دکتر علی ربیعی در نخستین جشنواره موسیقی نغمه‌های کار و تلاش گفت: معتقدم بخش اعظمی از مشکلات از فرهنگ کار و نوع نگاه به شغل است و امروز نگاه به کار بیش از هر چیز با مزد عجین شده است؛ البته معتقد نیستیم که بین مقوله کار و مزد، ارتباطی وجود نداشته باشد، اما واقعیت این است که امروزه مقوله کار با جوهره انسانی و در کلان خود، با جوهره حرکت رو به رشد جامعه فاصله گرفته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اینکه حتی تولیدات و بهره‌وری ما با فرهنگ کار ارتباط دارد، افزود: قطعاً در نوع نگاه به فرهنگ کار، نیاز به یک تجدیدنظر اساسی داریم.

دکتر ربیعی با تأکید بر اینکه در بین شاخص‌های توسعه اجتماعی یک جامعه، قطعاً فرهنگ کار از ضریب بسیار بالایی برخوردار است، گفت:  در حوزه ادبیات کار، تئاتر کار، موسیقی کار، داستان و رمان کار، بنا داریم نهادسازی کنیم؛ حتی می‌توانیم موزه کار را تأسیس کنیم. قطعاً در فعالیت‌های مرتبط با رشد اشتغال، باید از ابزارهای فرهنگ کار استفاده کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: افرادی که با فرهنگ کار آشنا باشند، قطعاً شکنندگی آنها در مقابل آسیب‌های اجتماعی نسبت به سایر افراد کمتر است.

35223

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 739549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =