معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی از دستگیری مدیرعامل شرکتی بدون فعالیت که با اسناد و مدارک جعلی در حدود 90 میلیارد ریال تسهیلات بانکی اخذ کرده و در زمان بازپرداخت تسهیلات متواری شده بود، طی عملیات شبانه روزی کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پايگاه خبري پليس، سرهنگ "سيد احمد خسروي" در تشريح اين خبر گفت: در ماه هاي اخير در تحقيقاتي نامحسوس، پليس استان مطلع شد فردي بدون سپرده وثيقه هاي قانوني معتبر و متناسب، مبالغ كلاني تسهيلات بانكي را به صورت غير مجاز براي فعاليت يك شركت توليدي در يكي از شهرستان هاي استان مركزي اخذ كرده كه بعد از مدت كوتاهي شركت تعطيل و اين فرد بدون بازپرداخت مطالبات بانكي از شهرستان متواري شده است.

وي اضافه كرد: با تشكيل پرونده مقدماتي، تيمي از كارآگاهان اداره مبارزه با جرايم اقتصادي به صورت تخصصي بررسي موضوع را آغاز كردند و با جمع آوري اطلاعات و مدارك لازم و هماهنگي با دستگاه قضائي پرونده تسهيلاتي شركت اين فرد را از شعبه بانكي كه نامبرده تسهيلات دريافت نموده بود اخذ شد و كارشناسي پرونده به صورت فني و تخصصي در دستور كار كارآگاهان قرار گرفت.

سرهنگ خسروي ادامه داد: بررسي تخصصي پرونده اين فرد حاكي از آن بود كه متهم در چند سال گذشته شركتي را در يكي از شهرستان هاي استان تاسيس نموده و در سه مرحله بالغ بر پنجاه ميليارد ريال تسهيلات بانكي را به عنوان مديرعامل اين شركت از يكي از شعبه هاي بانكي در استان اخذ كرده كه در هنگام سررسيد بازپرداخت تسهيلات ،از برگرداندن آن به بانك امتناع ورزيده و تسهيلات به صورت بدهي معوق ثبت شده است.

تسهيلات دريافتي خارج از ضوابط هزينه شده بود

اين مقام انتظامي گفت: در بررسي بيشتر پرونده متاسفانه برخي از تخلفات بانكي نيز صورت گرفته و متهم پرونده تسهيلات دريافتي را در بخش هايي ديگر و خارج از درخواست اعلامي به بانك هزينه نموده و كليه فاكتورهاي ارائه شده در تسهيلات بانكي جعلي و فاقد اعتبار هستند.

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان مركزي به ديگر جرايم اين فرد نيز اشاره داشت و گفت: با پيگيري پرونده كارآگاهان دريافتند كه اين فرد در بانك هايي ديگر نيز تسهيلاتي در حدود 40 ميليارد را دريافت كرده است كه در اين تسهيلات نيز با مطالبات معوق مواجه مي باشد و در اين پرونده ها نيز موارد جعل و استفاده از فاكتورهاي صوري و پرداخت تسهيلات بر خلاف ضوابط بانكي مشهود مي باشد.

شناسايي محل اختفاي متهم در تهران

سرهنگ خسروي به عمليات دستگيري اين فرد اشاره داشت و بيان كرد: با محرز شدن جرايم اين فرد و متواري بودنش، در اقدامات تخصصي و پيگيري هاي فني، محل اختفاي وي در استان تهران شناسايي شد كه تيمي از كارآگاهان براي دستگيريش اعزام و وي را در مخفيگاهش دستگير كردند.

وي با اشاره به اعترافات متهم افزود: با مواجهه و ارائه مستندات و مدارك متهم به جرم خود اعتراف كرد و اظهار داشت با ارائه فاكتورهاي صوري و جعلي به چندين بانك تسهيلاتي در حدود 90 ميليارد ريال را دريافت كرده است .

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان مركزي با اشاره به برخي تخلفات بانكي و برخورد با تعدادي از كارمندان متخلف در اين پرونده از معرفي متهم اصلي پرونده به ندامتگاه براي تكميل تحقيقات از سوي دستگاه قضايي خبر داد.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 418769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =