ایرنا نوشت: «دیمیتری پسکوف» سخنگوی رییس جمهوری روسیه با اعلام آمادگی این کشور برای همکاری با کشورهای مختلف از جمله آمریکا در مبارزه علیه تروریسم گفت که مسکو و پاریس در حال بررسی گزینه های مشترک برای مبارزه با تروریست ها هستند.

به گزارش ایرنا، پسکوف در مصاحبه با شبکه خبری «روسیه 24» اظهار کرد که مسکو درهای خود را برای همکاری با واشنگتن در زمینه حل بحران سوریه گشوده است.
وی با اعلام آمادگی روسیه برای همکاری ضد تروریستی با ائتلاف آمریکایی مشروط به هم ترازی گفت: هنوز از طرف مقابل تمایلی در این زمینه ابراز نشده است.
روسیه خواستار تشکیل ائتلاف بزرگ بین المللی برای سرکوب تروریسم در خاورمیانه به ویژه سوریه و عراق است و سیاست استفاده ابزاری از گروه های تروریستی توسط آمریکا و متحدان غربی عربی واشنگتن برای مداخله در امور کشورهای دیگر را رد می کند.
پسکوف همچنین نتیجه مذاکرات چندی پیش سران روسیه و فرانسه در مسکو را خوب توصیف کرد و گفت: براساس توافق صورت گرفته نظامیان روسی و فرانسوی در آینده نزدیک رایزنی خواهند کرد و گزینه های احتمالی انجام عملیات مشترک هم اکنون در دست بررسی است.
روسیه طی 60 روز گذشته در چارچوب همکاری نظامی ضد تروریستی با سوریه، حدود شش هزار و 400 موضع تروریست ها به ویژه داعش را هدف حمله های هوایی ده ها فروند بمب افکن و موشکباران از دریا و زیردریایی قرار داده و نابود کرده است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 483443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =