ایرنا نوشت: فرانس پرس در خبری از بغداد، سفر غیر منتظره جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا به عراق را با سومین روز عملیات آزادسازی تلعفر و مبارزه با داعش مرتبط کرد.

این خبرگزاری نوشت: متیس در سومین روز از عملیات تلعفر بعنوان یکی بزرگترین پایگاه های باقیمانده داعش در عراق به این کشور سفر کرد.

فرانسه پرس دراین خبر، با ذکر اینکه عملیات تلعفر توسط نیروهای عراقی با حمایت ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا انجام می شود، تلاش کرد نقش ائتلاف و بویژه واشنگتن در مبارزه علیه داعش در عراق را برجسته سازد.

گزارش حاکی است، متیس در این سفر قرار است با رهبران عراقی از جمله حیدر العبادی نخست وزیر و نیز مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق دیدار و گفت و گو کند.

فرانسه پرس همچنین به انجام سفر وزیر دفاع آمریکا، یک ونیم ماه پس از آزادسازی موصل، دومین شهر بزررگ عراق و تنگ شدن محاصره تلعفر توجه نشان داده است.

درهمین حال، متیس پیش از سفر به عراق به خبرنگاران گفته بود: درحال حاضر روی شکست دادن داعش در عراق، احیای حاکمیت و حفظ تمامیت ارضی این کشور تمرکز داریم.

گفتنی است: عملیات آزادسازی تلعفر یکی از شهرهای راهبردی نزدیک به مرزهای عراق با سوریه ، روز یکشنبه آغاز شد.

این عملیات در پی تک و پاتک های نفس گیر 9 ماهه نیروهای عراقی که به آزاد سازی موصل انجامید، از اهمیت ویژه ای در جنگ با تروریست های تکفیری و بازگشت آرامش به عراق برخوردار است.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 699823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =