کاردوست می گوید دلش برای ایران و لیگ آن تنگ شده است.

پریسا غفاری:اصغر کاردوست،لژیونر بسکتبال ایران 10 روزی است به تهران آمده تا ضمن پشت سرگذاشتن تعطیلات نیم فصل برای دور برگشت لیگ باشگاهی کویت آماده شود.اودرتیم الکاظمیه توپ می زند و جایگاه سوم را در اختیار دارد.اما خودش معتقد است :«دلش برای لیگ ایران تنگ شده است.»

*چطور شد به تهران آمدی؟

برگشتم تا کارهای تمدید ویزایم را انجام بدهم.10 روزی است در تهران هستم.اما برای دریافت ویزا نیاز به دریافت عدم سوء پیشینه  داشتم که وزارت امورخارجه و کلانتری در این مورد به من خیلی ککم کردند و با توجه به تعطیلات کارم را راه انداختند.

*ارزیابی ات از لیگ کویت چیست؟

درست است لیگ کویت در سطح ایران نیست.اما امکانات و سرمایه گذاری های خوب و حضور بازیکنان خارجی سطح بالا باعث شده تا رقابت تیمها سخت تر شود و بازیکنان جوانی هم که در این باشگاهها فعالیت می کنند از لحاظ فنی سطح بهتری پیدا کنند.

*تیم الکاظمیه در حال حاضر کجای جدول است؟

در رده سوم هستیم.تنها دو شکست برابر القادسیه و الکویت داشتیم.آنهم بخاطر اینکه گاردراس خوب تیم به نام احمد بلوچی که دانشجوی بحرین هم هست نتوانست در آن دو مسابقه ما را همراهی کند.ما تیم جوانی داریم که در کنار دو بازیکن ملی پوش سابق کویت به نامهای محمد اشکانی و عزیز روزهای خوبی را پشت سر می گذاریم.همچنین مربی ملی زیر 18 سال صربستان هم در کادر فنی ماست.سرمربی تیم هم ایرانی و بحرینی است که به من اعتقاد کاملی دارد و از آنجا که آنها حق استفاده از دو یار خارجی بطور همزمان ندارند،مسئولیت من در میدان بیشتر می شود.به هر حال از بازی در این تیم لذت می برم.همانند یک خانواده هستیم که برای برد می جنگیم.

*تا کی بازیهایت ادامه دارد؟

ما 58 بازی انجام می دهیم و بعد از آن می رسد به بازی پلی اف و در آخر هم فینال.تازه بعد از آنهم در جام ریاست جمهوری باید شرکت کنیم.

*شنیده ام در جام خلیج مجعول (ع ر ب ی) برای الکاظمیه بازی نمی کنی؟

بله،کاملا" درست است.در همان ابتدای قرارداد با مسئولینش طی کردم که در این تورنمنت بدلیل استفاده از نام جعلی و بخاطر احترام به نام مقدس کشورم برایشان بازی نمی کنم.

*خیلی ها می گویند تو نباید به کویت می رفتی.

به نظر من درست است که سطح لیگ ما بالاتر و جزو لیگهای A آسیاست.ولی آنها با سرمایه گذاری هایشان باعث رشد بازیکنانشان شده اند.مطمئن باشید بزودی در پایان محرومیت ملی شان در بازیهای آسیایی تیمی قدرتمند از کویت می بینید.آنها حتی تصمیم دارند میزبانی باشگاههای آسیا را هم برعهده بگیرند.

*وقتت در آنجا به چه صورت می گذرد؟

من همیشه یک ساعت زودتر از ساعت مقرر در تمرین حاضر می شوم تا بدنسازی و تمرین شوت انجام دهم.از تمام اوقات خودم برای تمرین کردن استفاده می کنم.

*دلت برای بسکتبال ایران تنگ نشده ؟

خیلی زیاد.ما مربیان خوب و بازیکنان بزرگی داریم.تیمهای خوبی هم در لیگ ما به میدان می روند.من هم مسلما" برای بازی در آن دلم تنگ می شود.بخصوص برای تماشاچیان خوبش.هیچ کجا این تماشاگران شهرستانی چون گرگان،زنجان،ماهشهر و اصفهان را ندارد.

*باز هم که مسئولین وزارت ورزش شما را فراموش کرده اند!

بی توجهی شده به یک امر عادی برای مسئولین ورزش کشور.بسکتبال در حال حاضر در مسیر سربالایی پیش می رود ولی در خزان ورزش گیر کرده  و هیچ توجهی به آن نمی شود.تبعیض ها دارد بازیکنان و بسکتبال ما را نابود می کند. سالهاست قول ساخت سالن ،پاداش و تشویق داده اند اما خبری نیست.حتی مسئولی پیدا نمی شود که کنارمان باشد و دستمالی به دستمان بدهد تا بدانیم که هستند.کل ورزش شده تناردیه و ما کوزت.  مدتهاست صدای بازیکنان درآمده و دیگر تاب این همه بی توجهی را ندارند.انگار باید ورزش را کنار بگذاریم و برویم سرکار خودمان.جام جهانی در راه است و غافل از یک همراهی و یک ذره توجه!

آنها از ما می خواهند که ما به دور دوم جام جهانی برویم ولی حتی نمی دانند که زمان بازیهایمان سال دیگر است.فراموشی پشت فراموشی.باید بدانند که بسکتبال ایران به یکی از قطبها تبدیل شده و خیلی از تیمهای جهانی هستند که جواز اسپانیا را نگرفته اند پس قدر کار را باید بدانند.اما افسوس.

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 332118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =