معاون فرهنگ عمومی معاونت فرهنگی قوه قضاییه با تاکید بر نقش فرهنگ ساز آثار سینمایی گفت: مضامین بکار رفته در آثار به طور مستقیم بر رفتار و منش مخاطبان تاثیر می گذارد که دستگاه های ذیربط باید با حمایت از تولیدات هنری، زمینه فعالیت هنرمندان متعهد و تولید آثار ارزشی را فراهم کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ سیدمحسن حاجی بابایان در نشست مشترک با مسئولین انجمن سینمای جوانان ایران با بیان این که معاونت فرهنگی قوه قضاییه می تواند زمینه های دسترسی سینماگران را به مستندات موجود در دستگاه قضا ایجاد کند، اظهار داشت: دسترسی به واقعیات و نگارش فیلم نامه بارعایت شئونات مربوط ،اثر را باور پذیرتر خواهد کرد. 

وی انجمن سینمای جوانان را یکی از مکان های ورود معاونت فرهنگی برای تعامل با استعدادهای سینمایی دانست و گفت: با بررسی ظرفیت های موجود، انجمن و دستگاه قضا می توانند در تولید برخی آثار فاخر مشارکت کنند.

حاجی باباییان تشکیل کارگاه نقد و آموزش برای سینماگران و ارائه نظرات کارشناسی در مرحله نگارش فیلمنامه و نیز حضور در بخش داوری جشنواره فیلم کوتاه را از جمله اقدامات عملی دستگاه قضا برای تقویت و حمایت از سینما گران عنوان کرد و گفت: نقش حمایتی قوه قضاییه بهتر از نظارت می تواند عامل دلگرمی هنرمندان باشد.

وی بیان غیرمستقیم مشکلات ملموس جامعه در قالب فیلم را در تضمین گیشه موثر دانست و گفت: سبک زندگی اسلامی، توجه به امرفرزندپروری وازدیادجمعیت و پیوست فرهنگی به عنوان شاخص های مهم توسعه مورد تاکید مقام معظم رهبری از جمله موضوعاتی هستند که زمینه های فراوانی برای پردازش و ساخت فیلم دارند.

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران نیز در این نشست با بیان این که یادگیری مهارت فیلمسازی به تنهایی کافی نیست و اولویت این انجمن، ایجاد فضای سالم و جهان بینی درست برای فراگیران است، اظهار داشت: این رویکرد، زمینه را برای ساخت آثار ارزشی با مضامین اخلاقی، تربیتی و مفاهیم دینی فراهم می کند.

حبیب ایل بیگی گفت: سینما یک هنر وارداتی است که برای تبیین و انتقال مفاهیم و ارزش ها در این حوزه باید هزینه و زمان بیشتری صرف کرد و از آموزش های زیرپوستی وپیام های غیرمستقیم استفاده کرد.

ایل بیگی با بیان این که پیشرفت های فنی، فیلمسازی در شرایط فعلی را تسهیل کرده است، گفت: یکی از امتیازات اصلی جامعه ما وجود ایده های بکر و اندیشه های خلاق جوانان است که نیاز به هدایت و حمایت دارند.

وی با اشاره به اينكه یکی از اهداف اصلی انجمن، حمایت از آثاري است كه نماينده‌ شايسته و تأثيرگذار براي انقلاب اسلامي و مردم كشور باشند، افزود: توجه به ارزش‌هاي انقلاب اسلامي و دوران دفاع مقدس با بياني غيرشعاري و غيرسطحي و توجه به مسائل انساني، اخلاقي و تربيتي شامل مفاهيم قرآني، رستگاري، ايمان، تقوا و. . .، توجه به جغرافياي شهري، فرهنگ بومي، آيين‌ها و مراسم مناطق مختلف از موضوعات داراي اولويت برای حمايت انجمن هستند.

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان تاکید کرد: انجمن به لحاظ خدمات و نحوه فعالیت، نوع مشابهی در سایر کشورها ندارد و امکاناتش برای هنرمندان مستعد در میان کشورها منحصربه فرد است.

در پایان این نشست، بر تهیه پیش نویس تفاهم نامه همکاری معاونت فرهنگی قوه قضاییه و انجمن سینمای جوانان ایران توافق شد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 371467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =