ایسنا نوشت:

رییس اسبق فدراسیون فوتبال معتقد است که هدفگذاری برای صعود به جام جهانی 2018 "کلاهبرداری" است چون رسیدن به جام جهانی دیگر نباید تنها هدف فوتبال ایران باشد.

امیر عابدینی همیشه به صراحت کلام و رک‌گویی معروف بوده است. این خصلت او گاهی برایش دردسرساز شده ولی اغلب جریان‌هایی را در فوتبال ایران به راه انداخته است. او در جدیدترین اظهارنظرش، پیکان انتقاد را به سمت فدراسیون فوتبال و قرارداد جدید با کارلوس کروش نشانه گرفته است.

* ضمانت می‌کنم با مربی ایرانی به جام جهانی صعود می‌کنیم

عابدینی ابتدا با اشاره به اظهارات علی کفاشیان و کارلوس کروش مبنی بر این که هدف اصلی فوتبال ایران صعود به جام جهانی 2018 است، گفت: من ضمانت می‌کنم که با مربی ایرانی به جام جهانی 2018 صعود می‌کنیم و پای این ضمانت را همه مربیان ایرانی امضا می‌کنند.
وی در ادامه، این اظهارات را نوعی "کلاهبرداری" دانست و گفت: هدف این است که به جام جهانی برویم؟ مگر قرار است دیگر نرویم؟ این حرف‌ها کلاهبرداری و مردم فریبی است. نمی‌دانم چرا کفاشیان این کارها را می‌کند.

* کفاشیان دشمن فوتبال است

رییس اسبق فدراسیون فوتبال در ادامه صحبت‌هایش به ایسنا، گفت: فوتبال ایران این همه دشمن دارد و آن وقت کفاشیان به جای آن که با این دشمنان بجنگد، خودش به دشمن فوتبال تبدیل شده است. باید با دشمنان فوتبال جنگید نه این که شمشیر به دست‌شان داد.

* آیا کروش حاضر است قراردادش مشروط باشد؟

عابدینی در ادامه گفت: کروش گفته که هدفش صعود ایران به جام جهانی 2018 است. حالا از او بخواهند که پرداخت 75 درصد مبلغ قراردادش را منوط به تحقق این هدف کند. آیا حاضر است؟

* در ایران پدیده می‌جوشد

مدیرعامل اسبق باشگاه‌های پرسپولیس و داماش همچنین گفت: نسل فوتبال ایران در حال جوان شدن است. تا جام جهانی 2018 هم چهار سال فرصت داریم. در فوتبال ایران پدیده می‌جوشد. آیا درست است که با این توصیف بگوییم که چهار سال بعد به جام جهانی نمی‌رویم؟ آیا وقتی همه دنیا پیشرفت می‌کنند ما عقب‌گرد می‌کنیم؟

* جام ملت‌ها چه می‌شود؟

عابدینی در ادامه اظهار کرد: کروش و کفاشیان در حرفهایشان از جام ملت‌ها با اولویت حرفی نزده‌اند. این بدترین کاری است که می‌شود کرد. آنها دیده‌اند که 30 و چند سال است که در آسیا قهرمان نشده‌ایم و حرفش را نمی‌زنند. ما لیاقت داریم که در جام ملت‌ها قهرمان شویم.

وی افزود: اگر کروش در قراردادش تعهد می‌کرد و برنامه می‌داد که تیم امید را به المپیک ببرد، تیم ملی را به فینال جام ملت‌های آسیا برساند و در جام جهانی 2018 هم از گروه بالا ببرد، دستش را هم می‌بوسیدم. توقع ما از کروش این بود که حداقل به شعور مردم ایران احترام بگذارد و آنها را مردم با شعور و با بینش بداند.

* فوتبال ایران را به کروش "کنترات" بدهیم

عابدینی در ادامه گفت: کروش رییس سازمان تیم‌های ملی را قبول ندارد، رییس سازمان لیگ و رییس فدراسیون را هم قبول ندارد. پس فوتبال ایران را کنترات به کروش بدهند و او پیمانکار شود. پیمانکار تعهد دارد در حالی که کروش هیچ تعهدی نداده و فقط فدراسیون چیزهایی را متعهد شده است.

وی در پایان گفت: عنوان قرارداد کروش باید هدایت تیم‌های ملی فوتبال ایران باشد.

 

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 371477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • هادی مولایی A1 ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
    متاسفانه حرفاش کاملا درسته.
  • رضا A1 ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
    زمان خودت چه گلی به سر فوتبال زدی ؟ یادت رفته بااستانکو چه نتایج درخشانی گرفتیم
  • بی نام IR ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
    1 4
    کی روش ترکیبشو دیدیم یه نتیجه گراست...یعنی هیچ اثر مثبتی رو فوتبال نداره...تازه از جایی هم اگه پول بدن که سرتیم ملی رو بکنه زیر اب هم قبول میکنهلبنان رو یادتون رفته.این غرور بازیکنان تیم ملی بود که راهی جام شدیم وگرنه کی روش مارو بدبخ ت میخواست بکنه......لعنت به کسایی که میخان مملکت مارو به گند بکشن...ضعیف ترین لیگ کم گلمونو از یاد نبررید اثرات کی روش منفی بود ......اخلاقیات گند شخصیت خوبی نداره....
  • saman A1 ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    2 1
    اقای عابدینی مربی ایرانی یعنی کی ؟ هر کسی که حرفای بی ربط شما مدیرعاملها رو گوش بده نه ؟ بله قربانگو باشه بهش بگی فلانی رو بذار تو ترکیب بساری بیار بیرون اونم بگه برو ی چشم هر چی شما بگین جمع کنید این بازی مسخره رو شوما اگه مدیریت بلد بودید داماش رو به خاک سیا نمی نشوندید