۰ نفر
۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۹

تسنیم نوشت: وزیر خارجه اتریش بدتر شدن روابط با ایران و بخصوص زیر سوال قرار دادن و یا فسخ توافق هسته‌ای با این کشور را نه تنها برای منطقه بلکه فراتر از آن بسیار منفی ارزیابی کرد.

"سباستین کورس"، وزیر امور خارجه اتریش در گفتگو با خبرگزاری این کشور درباره اوضاع منطقه‌ای و جهانی تحت ریاست جمهوری ترامپ گفت: با وجود اینکه برای یک ارزیابی نهایی درباره ریاست جمهوری ترامپ که تازه شروع شده است هنوز زود است اما آنچه که ما در چند هفته اول ریاست جموری وی دیدیم قطعا دلیلی برای نگرانی است.

وی درباره موضع ترامپ در رد توافق هسته‌ای غرب با ایران گفت: من بدتر شدن روابط با ایران و بخصوص زیر سوال قرار دادن و یا فسخ توافق هسته‌ای با این کشور را نه تنها برای منطقه بلکه فراتر از آن بسیار منفی ارزیابی می کنم.

وزیر خارجه اتریش در ادامه انتقاد شدیدی به دستور اجرایی اخیر ترامپ علیه مسلمانان وارد کرده و گفت: ما باید مبارزه با افراط گرایی و تروریسم را در پیش گیریم، اما ممنوعیت صدور ویزا برای تمام شهروندان برخی کشورها و یا اینکه گروه های مذهبی را تحت سوء ظن عمومی قرار دهیم به امنیت بیشتر منجر نمی شود.

کورس در بخش دیگری از سخنانش به مسئله اختلافات بین اسرائیل و فلسطینیان در منطقه پرداخته و گفت: ما اتریشی ها در خاورمیانه مسئولیت ویژه ای داریم که از نیازهای امنیتی اسرائیل تا جایی که ممکن است حمایت کنیم. اما این بدین مفهوم نیست که باید راه حل دو دولتی را رها کنیم.

وزیر امور خارجه اتریش در ادامه سخنانش به وضعیت اتحادیه اروپا پرداخته و گفت: من این مسئله را مهم ارزیابی می کنم که انسجام مناسبی در اتحادیه اروپا داشته باشیم، ما به عنوان کشورهای عضو از یک اتحادیه اروپای قدرتمند سود می بریم. این اروپا از طریق همه پرسی خروج انگلیس و همچنین بحران پناهندگان شدیدا متزلزل شده است. ما باید همه اقدامات لازم را انجام دهیم تا اروپا دوباره قدرت خود را بدست آورد.

وزیر خارجه اتریش همچنین بر لزوم تقویت و تعمیق اتحادیه اروپا در مسائل بزرگی مانند سیاست خارجی، دفاعی و امنیتی به عنوان بهترین پاسخ به ملی گرایی روزافزون در این اتحادیه تاکید کرد.

وی در بخش دیگری از این گفتگو به مسئله انگلیس پرداخته و گفت: در مذاکرات با انگلیس این مسئله مهم است که ما به عنوان اتحادیه اروپا موضع واحد و قاطعی داشته باشیم. این روند نباید از طرف کشورهای عضو هدایت شود بلکه به صورت مشترک و توسط کمیسیون اروپایی باید هماهنگ شود.

کورس در بخش پایانی این گفتگو بر لزوم کاهش هجوم پناهندگان به اروپا تاکید کرده و ضمن استقبال از بسشته شدن مسیر بالکان برروی پناهجویان گفت: ما باید مهاجرت های غیر قانونی را متوقف کنیم.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 639367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =