ایلنا نوشت: جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت: دشمنان، شناورهایی با سوخت هسته‌ای وارد خلیج‌فارس کرده و اگر براثر این شناورها حادثه‌ای رخ دهد، کل منطقه با مشکلات زیست‌محیطی مواجه خواهد شد.

سردار سرتیپ پاسدار علیرضا تنگسیری  اظهار داشت: با توجه به اینکه خلیج‌فارس خانه ما بوده و هر کس اجازه دارد از خانه و منطقه خود دفاع کند، بنابراین حضور ما در این آبراه بزرگ باصلابت و قدرتمندتر از هر بیگانه‌ای است.

وی افزود: خلیج‌فارس متعلق به جمهوری اسلامی ایران بوده و همه فضاهای آن در حوزه دفاعی و استحکامی ما است. حضور آمریکایی‌ها و نیروهای فرا منطقه‌ای سبب ایجاد تنش در خلیج‌فارس شده است.

جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه بیان کرد: ما در دریای خلیج همیشه فارس اجازه آتش پراکنی، حساسیت، التهاب آفرینی را به هیچ دشمنی نمی‌دهیم. خلیج‌فارس خانه ما است.

وی گفت: ما به‌صورت مکرر اعلام کرده‌ایم خلیج‌فارس متعلق به ایران بوده، از این آبراه باصلابت و قدرت دفاع می‌کنیم، دشمنان بدانند اینجا جای آن‌ها نیست.

تنگسیری عنوان کرد: حضور نیروی دریایی سپاه در خلیج‌فارس و نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در دریای عمان و شمال اقیانوس هند، باصلابت و قدرت، حضور پرمعنایی را مخابره می‌کند.

شناورهای نظامی ما باقدرت و پرمعنا در خلیج‌فارس حضور دارند

وی افزود: شناورهای ما از تنگه هرمز تا شمال خلیج‌فارس در مناطق مختلف حضور دارند، این حضور بسیار معنادار از منافع جمهوری اسلامی با قدرت تمام، دفاع می‌کند.

جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه بیان کرد: آمریکایی‌ها به چه حقی وارد آبراه خلیج‌فارس شده‌اند و نیروهای نظامی در منطقه مستقر کرده‌اند.؟ از اینرو به‌صورت مکرر به همسایگان خود اعلام کرده‌ایم ما با همکاری همدیگر می‌توانیم امنیت خلیج‌فارس تا دریای عمان را تأمین کرده و نیازی به حضور آمریکا و دیگر نیروهای فرا منطقه‌ای نداریم.

تنگسیری عنوان کرد: بیگانگان دلسوز ما نبوده و شناورهایی که به منطقه وارد کرده‌اند بسیار خطرناک و دارای سوخت هسته‌ای هستند.

وی افزود: شناورهای دشمنان که در خلیج‌فارس هستند به مساحت 250 هزار کیلومترمربع مستقر شده که سوخت هسته‌ای دارند، اگر حادثه‌ای رخ دهد مشکلات گسترده زیست‌محیطی برای همه کشورهای همسایه ایجاد می‌کند.

بارها به کشورهای عربی اعلام کرده ایم ما می‌توانیم امنیت منطقه را تأمین کنیم

جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه بیان کرد: ما دنبال آتش‌افروزی نیستیم اما به‌اندازه یک‌بند انگشت، از منافع جمهوری اسلامی در خلیج‌فارس و همه منطقه عقب‌نشینی نخواهیم کرد و اگر غلطی از دشمن سر بزند پاسخ کوبنده‌ای دریافت خواهد کرد.

 

29216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 729386

برچسب‌ها