ایرنا نوشت: دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین هدف از دیدار بشار اسد و ولادیمیر پوتین روسای جمهوری سوریه و روسیه را فراهم آوردن مقدمات اجلاس سه جانبه سوچی خواند.

دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین اعلام کرد: «ولادیمیر پوتین» و «بشار اسد» رئیسان جمهوری روسیه و سوریه در شهر سوچی دیدار و در باره اوضاع سوریه با توجه به اجرای توافق های مذاکرات صلح آستانه گفت وگوکردند.

سخنگوی کرملین در باره هدف دیدار روسای جمهوری روسیه و سوریه به خبرنگاران گفت: ولادیمیر پوتین در مرحله توافق در باره دیدار سه جانبه سوچی به شرکت کنندگان آن اطمینان داده بود که از طرف روسیه اقدامات مربوط به (مقدمات اجلاس سه جانبه) با رهبری سوریه انجام خواهد گرفت.

نشست سه جانبه سوچی فردا (چهارشنبه) با شرکت حسن روحانی، ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان روسای جمهوری ایران، روسیه و ترکیه به عنوان کشورهای حامی مذاکرات صلح آستانه برگزار می شود.

روزنامه روسی «ماسکوفسکی کامسامولتس» در بخش اخبار آنلاین پایگاه اینترنتی خود به نقل از سخنان پسکوف در مورد دیدار سران روسیه و سوریه نوشت: این دیدار انجام گرفت تا زمینه برای کسب تفاهمات در اجلاس سه جانبه سوچی فراهم شود و اینکه اطمینان حاصل شود توافقاتی که فردا حاصل می شود قابل اجرا بوده و تحقق بیابد.

پسکوف همچنین به سخنان اسد اشاره کرد که از آغاز بازگشت پناهندگان سوری به کشور خود خبر داد که به دلیل جنگ و خونریزی آن را ترک کرده بودند.

سخنگوی کاخ کرملین در پاسخ به این سوال که آیا در دیدار پوتین و اسد کناره گیری رئیس جمهوری سوریه مطرح شد، گفت: در این دیدار حالت های مختلف حل و فصل اوضاع سوریه بررسی شد.

وی ادامه داد: روسیه و هیچ کشور دیگری نمی تواند نقش بشار اسد در آینده حکومت سوریه را پیش بینی کند زیرا تمام مسائل را ملت سوریه حل و در باره آن تصمیم گیری خواهند کرد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 729689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =