جدیدترین تحقیقات نشان داده است سونای داغ نه تنها اثر آرامبخشی برای افراد دارد بلکه میتواند به همان نسبت که ورزش متوسط بر سلامت قلب اثر میگذارد، برای عروق و قلب مفید واقع شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در اين تحقيق جديد پزشكان بر روي تاثيرگذاري يك جلسه سوناي ٣٠ دقيقه اي كار كرده اند و حالا ميتوانند توضيح بدهند چرا افرادي كه به طور منظم از سونا استفاده ميكنند كمتر در معرض خطر #بيماري_هاي_قلبي و حتي #زوال_عقل قرار دارند.

در نتايج به دست آمده از اين تحقيق مشخص شده افرادي كه از سونا استفاده ميكنند، بلافاصله بعد از حمام داغ با پايين آمدن فشار و آزاد شدن عروق سفت مواجه ميشوند.

همچنين ضربان قلب در اين افراد درست مانند زمانيكه كه ورزش ميكنند بالا ميرود.اين در حاليست كه فاكتورهاي مشترك خطر در ابتلا به بيماري هاي قلبي و زوال عقل فشار خون بالاست و البته آنچه كه براي قلب و مغز مورد نياز است به كاركرد مناسب شريان ها برميگردد.

در اين تحقيق ١٠٢ فرد در دهه ٤٠ و ٥٠ سالگي شركت كرده اند كه هيچكدام به بيماري قلبي مبتلا نبوده اند اما فاكتورهاي خطر مانند فشار خون بالا، كلسترول بالا و چاقي را داشته اند. هر كدام از اين افراد يك جلسه سوناي خشك با دماي ١٦٠ درجه فارنهايت را تجربه كرده اند.

نتيجه نشان داده است فشار خون اين افراد (استفاده كنندگان او سونا) پايين آمده و البته قابليت ارتجاعي عروق آنها بيشتر شده است.

بعلاوه ضربان قلب اين افراد كه قبل از سونا در هر دقيقه ٦٥ بوده بعد از استفاده از سونا به عدد ٨١ در هر دقيقه رسيده است.

در عين حال پزشكان هشدار داده اند افرادي كه براي كاهش فشار خون دارو مصرف ميكنند بايد در استفاده از سونا احتياط كنند چون پايين آمدن بيش از حد فشار ميتواند باعث بروز سرگيجه و حتي از هوش رفتن فرد شود.

بنابراين در عين حال كه از گرما و آرامش سونا لذت ميبريد حتما به صداي بدنتان هم گوش بدهيد.

منبع: webmd

۴۷۴۷ 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 747271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =