محمدرضا زائری: با دیدن حسین علیزاده در «بزم رزم» فهمیدم چقدر به او نزدیک هستم

حجت الاسلام محمدرضا زائری مدیر و کارشناس فرهنگی معتقد است فیلم «بزم رزم» با مرور تجربه‌های گذشته، افقی نو در جهت تدوین سیاست‌های نوین فرهنگی را پیش روی مخاطب به خصوص اهالی فرهنگ و هنر می‌گذارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حجت الاسلام محمدرضا زائری مدیر و کارشناس فرهنگی که به تازگی به تماشای مستند سینمایی «بزم رزم» نشسته است درباره این فیلم مستند گفت: «بزم رزم» فیلم ارزشمندی از جهت غنای اطلاعاتی بود که در اختیار تماشاگر می گذاشت. از سوی دیگر ترکیب و چیدمان در روایت فیلم بسیار هوشمندانه بود و آغاز و پایانی آرامش بخش داشت.

او ادامه داد: همهٔ دقایقی که این مستند را می دیدم به کارکرد درمانی آن فکر می کردم چراکه معتقدم این فیلم در فضای این روزها که پر از دلخوری، تلخی، سختی، سوءتفاهم و آزردگی است بسیار کار آمد است و دیدن این فیلم توسط کسانی که در حوزه مدیریت فرهنگی، سیاست و دین فعالیت می کنند، ضروری است و می تواند آموزنده و قابل استفاده باشد.

این مدیر و کارشناس فرهنگی در ادامه با اشاره به مدت زمان فیلم گفت: مدت زمان این مستند سینمایی دو ساعت است و با توجه به طولانی بودن اثر، احساس خستگی و یا تکراری بودن موضوع در افراد پیش نمی آید. ضمن اینکه حجم اطلاعات دست اول در این فیلم بسیار بالا است و بیننده مدام در حال غافلگیر شدن است. به این معنا که در برخی از لحظات فیلم اوج شادی و لبخند است و بعد بلافاصله لحظات تراژیک از راه می رسد و بعد از آن اطلاعات جدید به مخاطب می رسد.

زائری اضافه کرد: بنابراین در مستند «بزم رزم» با اثری جذاب و دارای اطلاعات متنوع مواجه بودم و تجربه دیدن این مستند سینمایی برای من تجربه ای زیبا، تاثیرگذار و فراموش نشدنی بود.

او درباره کارکرد مستند سینمایی «بزم رزم» گفت: به نظرم مستند سینمایی «بزم رزم» دو کارکرد دارد. نخست اینکه مروری بر تجربه‌های گذشته است که افقی نو در جهت تدوین سیاست‌های نوین فرهنگی را پیش روی مخاطب به خصوص اهالی فرهنگ و هنر قرار می‌دهد و نکته دوم اینکه این فیلم می‌تواند دلها را به هم نزدیک کند.

این مدیر و کارشناس فرهنگی تاکید کرد: به نظرمن آنچه در پایان فیلم می ماند برای مخاطب نام ایران است و همگی برای یک هدف ایستاده‌ایم که نام آن وطن و ارزش‌های ایرانی است. در طول فیلم وقتی نظرات آقای علیزاده را می‌دیدم با خودم می‌گفتم که چقدر من به این بزرگوار نزدیک بودم و نمی دانستم.

حجت الاسلام محمدرضا زائری در پایان گفت: همدلی و همراهی که در فیلم مطرح شده بود نکته مهمی است که جامعه امروز به آن نیازمند است چراکه متاسفانه شاهد تفرقه و دلخوری‌های بسیاری در سطح جامعه هستیم که ساخت فیلم‌هایی از این دست می‌تواند نقش مهمی در ایجاد همدلی ایجاد کند.

58243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 729192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =