ساماندهی برداشت آب‌های زیرزمینی و چاه های غیرمجاز در ایجرود

ساماندهی برداشت آب های زیرزمینی و چاه های غیرمجاز به منظور افزایش منابع آبی مورد نیاز بخش کشاورزی و کنترل آبهای سطحی و توزیع عادلانه آب به کشاورزان ایجرود ساکن در روستاها را مهم است.

حمید میرزایی فرد،فرماندار شهرستان خدابنده به خبرآنلاین افزود: با توجه به خرید تضمینی گندم و تولید بیش از ۸۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی و دامی در شهرستان خدابنده، درآمدهای اصلی مردم این منطقه از بخش کشاورزی به دست می آید.

وی به ضرورت حمایت از مراکز تولیدی و صنعتی شهرستان خدابنده تاکید کرد و گفت: ساماندهی واحدها و کوره های آجر پزی شهرستان، پیگیری تأسیس ناحیه صنعتی در بخش بزینه رود به منظور ساماندهی واحدهای تولیدی و اشتغال زایی پراکنده در روستاها، ایجاد و راه اندازی ۶۳کیلو ولت پست خمارک بمنظور تأسیس برق مورد نیاز واحدهای صنعتی و چاه های کشاورزی در بخش سجاسرود از برخی اقدامات مهم شهرستان خدابنده به شمار می آید.

این مسئول به واگذاری زمین با قیمت مناسب در شهرک صنعتی خدابنده و اعطای تسهیلات ارزان قیمت و کم بهره از طریق کارگروه اشتغال در شهرستان خدابنده اشاره کرد وادامه داد: پرداخت تسهیلات از محل صندوق قرض الحسنه توسعه ملی برای راه اندازی واحدهای تولیدی، عرضه و فروش مشاغل خدماتی و حمایت از متقاضیان سرمایه گذاری در بخش کشاورزی دامی، شیلات، کشت گلخانه ای و داروهای گیاهی می تواند نقش بسزایی در ایجاد و توسعه اشتغال در شهرستان خدابنده داشته باشد.

میرزایی فرد به عدم مهاجرت روستائیان به شهرستان خدابنده تاکید کرد و گفت: با ایجاد زیر ساخت های کالبدی سکونت گاه های روستایی از قبیل اجرای طرح هادی روستاها، اعطای تسهیلات به مشاغل کشاورزی برای افزایش تولید و اشتغال، ایجاد مشاغل خانگی ونوسازی صنایع دستی با اعطای تسهیلات ارزان قیمت و خرید تضمینی محصولات کشاورزی می توان زمینه توسعه روستاها و ایجاد اشتغال را فراهم کرد و از مهاجرت آنان به شهرستان خدابنده جلوگیری نمود.

فرماندار شهرستان خدابنده به حل مشکل کمبود آب شرب روستاها در شهرستان خدابنده اشاره کرد و گفت: در دولت تدبیر وامید از طریق اعتبارات صندوق توسعه ملی در قالب مجتمع های آبرسانی، مشکلات ۷۵ روستای شهرستان خدابنده که با کمبود آب شرب مواجه بودند بررسی و حل گردید.

این مسئول افزود: با بهره برداری از پروژه کنارگذر شهرستان خدابنده در سال جاری و تکمیل راه سلطانیه -قیدار -کبودرآهنگ و آغاز تعریض راه ابهر - قیدار و قیدار - بیجار مشکلات مسیر های مواصلاتی و راههای اصلی مرتفع خواهد شد.

میرزایی فرد یادآور شد: باتأمین انرژی مورد نیاز مصارف خانگی و صنعتی و با تکمیل پروژه های در دست اجرای این بخش، میزان گاز رسانی و جمعیت برخوردار از گازشهری شهرستان خدابنده به ۸۵ درصد خواهد رسید.

وی به اقدامات صورت گرفته در حوزه بهداشت و درمان اشاره کرد و گفت: با اقدامات دولت تدبیر وامید بخش عظیمی از مشکلات بهداشت ودرمان مردم شهرستان خدابنده مرتفع گردیده و با احداث بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی این منطقه، مشکلات مردم در حوزه بهداشت ودرمان وسلامت بطور کلی مرتفع خواهد شد.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 708725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =