۰ نفر
۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۵:۴۳

پیش‌بینی های موسسات مطالعاتی بین المللی حکایت از آن دارد که تنش های بین ایران و عربستان تولید و صادرات این کشورها را تحت تاثیر قرار نخواهد داد، اما شرایط حال حاضر عراق تهدید بیشتری برای تولید و صادرات است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به گفته کارشناسان نفت، تنش های بین ایران و عربستان، بحران اقتصادی ونزوئلا و مناقشات منطقه‌ای در عراق مواردی هستند که در حال حاضر تاثیر بسزایی در قیمت نفت جهانی گذاشته اند.

به گفته آمریتا سن، کارشناس ارشد نفتی، تعدادی مسائل می تواند بر قیمت نفت تأثیر بگذارد؛ نگرانی جدی از اینکه میزان تولید تولیدکنندگان عمده نفت به دلایل اقتصادی یا سیاسی کاهش پیدا کند، در بازار وجود دارد.

پیش بینی مراکز مطالعاتی نشان می دهد که تنش های بین ایران و عربستن تولید و صادرات این کشورها را تحت تاثیر قرار نخواهد داد، اما شرایط حال حاضر عراق تهدید بیشتری برای تولید و صادرات است. یک روز بعد از درگیری های اخیر در عراق تاکنون ۳۰۰ هزار بشکه، از صادرات این کشور کاسته شده است. اخیرا، بحران های جغرافیایی به دلیل ظرفیت بالای خود در تولید و صادرات نفت، بیشتر مورد اهمیت قرار گرفته است. 

آمریتا سن کارشناس ارشد معتقد است:« ظرفیت اوپک در بازار نفت به اندازه تاثیر بحران های جغرافیایی نیست؛ اگر توجه کنید در سه سال گذشته اتفاق های جغرافیایی در بازار بیشتر قیمت نفت را تحت تاثیر قرار داده است.»

آمریتا سن بر این باور است که در ماه های آینده قیمت نفت در کانال ۶۰ دلار الی ۶۵ دلار نوسان خواهد داشت.

پایان ماه نوامبر قرار است اوپکی ها برای تمدید توافق خود جلسه ای برگزار کنند. بازار نیز آماده است که اعضای اوپک به توافق برسند و به کاهش تولید خود ادامه دهند، اما اگر چنین اتفاقی رخ ندهد، قیمت نفت افت شدیدی پیدا خواهد کرد.

 

منبع: سی ان بی سی

 

35224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 728954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =