بنزین زدن و پمپ‌بنزین تبدیل به خاطره می‌شود؟/ پیش‌بینی پیشتازی سریع خودروهای الکتریکی

احتمالاً تقاضا برای نفت در سال‌های آینده افت بزرگی را تجربه خواهد کرد زیرا خودروهای الکتریکی بیشتری تولید خواهند شد و تعداد کشورهایی که برنامه‌هایی برای ممنوعیت تولید و تردد خودروهای احتراق داخلی اعلام خواهند کرد افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پدال،استفاده از خودروهای الکتریکی و مصرف سوخت بهتر می‌توانند سبب افت تقاضای 3.5 میلیون بشکه‌ای به نفت در روز تا سال 2025 شوند. این میزان کاهش تقاضا تقریباً برابر با تولید نفت ایران که سومین تولیدکننده طلای سیاه اوپک می‌باشد خواهد بود.

اگر خودروهای الکتریکی تا سال 2040 یک‌سوم بازار را به دست گیرند، می‌توانیم شاهد کاهش تقاضای 9 میلیون بشکه‌ای نفت در روز باشیم که چیزی در حدود 90 درصد تولید روزانه عربستان سعودی است.

فرانسه، آلمان، بریتانیا، چین و هند اخیراً پیشنهادهایی برای ممنوعیت یا محدودیت استفاده از خودروهایی با پیشرانه‌های احتراق داخلی اعلام کرده‌اند.

موسسه تحلیلی Barclays همچنین گفته که خودروهای الکتریکی راه درازی برای دست‌یابی به فروش انبوه دارند. مشتریان می‌توانند به خاطر قیمت بیشتر و طول عمر باتری از این خودروها دور شوند و درعین‌حال توانایی صنعت خودرو برای افزایش سریع تولید هنوز زیر سؤال است.

فروش جهانی خودروهای الکتریکی در سال پیش رشد 40 درصدی داشته و تعداد کل مدل‌های الکتریکی حاضر در جاده‌ها به حدود 2 میلیون دستگاه می‌رسد که کمتر از 0.2 درصد کل بازار خودروی جهان را شامل می‌شود. نیازی به گفتن نیست که قیمت نازل بهای سوخت نیز نقش مهمی داشته و مشتریان را به خرید خودروهای بزرگی چون شاسی بلندها با پیشرانه‌های احتراق داخلی تشنه تشویق می‌کند.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 715320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
    0 1
    خودروهای برقی سرطان ها را زیاد می کند.