در آستانه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان علاوه بر سران نظام، مراجع عظام تقلید، گروهها، احزاب و شخصیت‌های مختلف با صدور بیانیه‌های جداگانه‌ای از مردم برای حضور گسترده و پرشور در راهپیمایی روز قدس دعوت کرده‌اند.

به گزارش خبرآنلاین، آخرین جمعه ماه رمضان باز هم از راه رسید و فردا خیابان های سراسر کشور منتظر حضور مردمی هستند که هر سال در این روز برای دادخواهی از مردم فلسطین به خیابان ها می آیند. سنتی به قدمت 37 سال. امام خمینی (ره) یک سال بعد از انقلاب اسلامی با نامگذاری آخرین جمعه ماه رمضان به روز قدس، گفته بودند: «روز قدس فقط روز فلسطین نیست، روز اسلام است؛ روز حکومت اسلامی است. روزی است که باید جمهوری اسلامی در سراسر کشورها بیرق آن برافراشته شود. روزی است که باید به ابرقدرت‎ها فهماند که دیگر آنها نمی‌توانند در ممالک اسلامی پیشروی کنند.»

رهبر معظم انقلاب هم به طبع از توصیه های امام(ره) برای گرامیداشت این روز، سال ها است که بر آرمان های پیر جماران تاکید می کنند. شب گذشته هم ایشان بار دیگر روز جهانی قدس را بسیار مهم خواندند و تأکید کردند: «این روز گرامی، صرفاً اعلام حمایت از یک ملت مظلوم نیست، بلکه نماد مبارزه با استکبار و سلطه‌گران جهانی است. بزرگداشت روز قدس صرفاً به معنای دفاع از یک ملت مظلوم که از میهن و خانه خود رانده ‌شده نیست، بلکه امروز دفاع از فلسطین، دفاع از حقیقتی بسیار گسترده‌تر از مسأله فلسطین است.»

امسال هم مانند سال های پیش مراجع تقلید با صدور بيانيه‌هاي جداگانه‌اي از مردم براي حضور گسترده و پرشور در راهپيمايي روز قدس دعوت کردند. آيت الله ناصر مکارم شيرازي از آحاد مردم خواست تا در راهپيمايي روز جهاني قدس شرکت کنند و مشت محکمي بر دهان دشمنان و رژيم غاصب صهيونيستي بزنند. آيت الله جعفر سبحاني نيز با تاکيد بر حضور گسترده مردم در راهپيمايي روزجهاني قدس، بازگرداندن سرزمين هاي فلسطين اشغالي را نيازمند تحکيم وحدت مسلمانان و خيزش جمعي در کشورهاي اسلامي دانسته است.

آیت الله جوادی آملی هم در این زمینه با دعوت از مردم برای حضور در راهپیمایی روز قدس، تاکید کرد: لازم است امت اسلامي و تمامي آزادگان جهان در روز قدس عليه اسرائيل و آمريکاي جنايتکار و حاميان اين رژيم جعلي و غده سرطاني فرياد برآورند و مردم ما با حضور چشمگير خود با اسلام و رهبري بيعتي دوباره کنند.

حالا در آستانه آخرين جمعه ماه مبارک رمضان علاوه بر مراجع عظام تقليد، گروهها، احزاب و شخصيت‌هاي مختلف با صدور بيانيه‌هاي جداگانه‌اي از مردم براي حضور گسترده و پرشور در راهپيمايي روز قدس دعوت کردند که اهم آن ها را در جدول زیر می خوانید؛

 

شخصیت‌های سیاسی

علی لاریجانی: مجلس شورای اسلامی خواستار اتخاذ سیاست فعال پارلمانی در حمایت از روز جهانی قدس و مقابله با اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی در قدس شریف می باشد و در این راستا آماده همفکری و همکاری فعال است.

علی اکبر ولایتی: امسال و همچون گذشته ملت شریف ایران با حضور پرشکوه در راهپیمایی روز قدس، روحیه استکبارستیزی، مقاومت، ایستادگی و وحدت امت اسلامی را به نمایش خواهند گذاشت.

محمدرضا عارف: بی شک شرکت در مراسم راهپیمایی روز قدس نشانه تعهد، انسان‌دوستی و مسئولیت اسلامی و انسانی همه کسانی است که حق را پاس می‌دارند و باطل و بیداد را محکوم می‌کنند.

محمود واعظی وزیر ارتباطات: حضور پر شور مردم در راهپیمایی روز قدس نشان از عزم راسخ مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران در دفاع از اسلام و مظلومان است.

محمود علوی وزیر اطلاعات: روز قدس، همه آحاد ملت سلحشور و انقلابی ایران اسلامی، همگام و همدل با سایر مسلمانان جهان با راهپیمایی باشکوه خود، یک بار دیگر، عزم ملی خود را در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و مبارزه با صهیونیسم جهانی، به نمایش می گذارند.

مجید انصاری معاون حقوقی رئیس جمهور: روز قدس امسال باید نمایش وحدت و بیداری مسلمانان جهان به ویژه ملت مسلمان ایران باشد تا اعلام کنند مسئله فلسطین، غصب سرزمین‌های اشغالی ا اینگونه حاشیه‌سازی‌ها فراموش نمی‌شود.

سيدحسن خميني: روز قدس روز دفاع از مظلوم است و عدالت خواهان هرگز بر زخم فلسطين چشم نمي پوشند.

سید حسین هاشمی استاندار تهران: از ملت عزیزمان دعوت می‌کنم تا پرشورتر از سال‌های قبل در راهپیمایی روز قدس حضوری با شکوه و دشمن‌شکن از خود به نمایش بگذارند تا بار دیگر نام ایران و ایرانی در پهنه گیتی طنین‌انداز شود.

نهادها و ارگانهای رسمی

ارتش جمهوری اسلامی ایران: روز جهانی قدس روز فریاد آزادگان جهان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و روز لبیک به فرمان امام‌خمینی (ره) به عنوان مبتکر این روز و معمار بزرگ انقلاب اسلامی ایران است.

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری: از مردم همیشه در صحنه، دانشگاهیان و دانشجویان سراسر کشور دعوت می شود که در راهپیمایی با شکوه روز قدس مانند سال های گذشته در صفوفی به هم پیوسته شرکت کنند.

وزارت دفاع: این یوم‌الله فرصتی بزرگ برای نمایش قدرت جهان اسلام در برابر نظام استکبار و صهیونیسم دانست.

سازمان حج و زيارت: روز «قدس» روز حمايت از مردم ستم‌ديده فلسطين و روز فرياد آزادي قدس شريف از چنگال رژيم غاصب صهيونيستي است.

مجلس خبرگان رهبری: ملت شجاع ایران و احزاب و جریانات سیاسی با حفظ وحدت در روز قدس توطئه‌های دشمن را نقش برآب می‌کنند.

شورای نگهبان: بار دیگر ملت عدالت‌خواه ایران با رهبری داهیانه مقام معظم رهبری، یادگار گرانقدر بنیانگذار کبیر انقلاب را به جهان یادآوری خواهند کرد.

سازمان تعزیرات حکومتی: با پشت سر نهادن حملات ددمنشانه کوردلان داعشی برای سر دادن فریاد آزادی خواهی و حق طلبی در روزقدس گرد هم خواهیم آمد تا صدای تمامی مظلومان و مستضعفان جهان به ویژه مردم شریف قدس باشیم.

ستادکل نيروهاي مسلح: جهان عاري از خشونت و افراطي‌گري يعني جهاني عاري از رژيم صهيونيستي و اين را جهان اسلام در روز قدس فرياد مي کشد؛

شخصیت‌های نظامی و قضایی

سردار دهقان وزیر دفاع: ملت انقلابی و هوشیار ایران اسلامی امسال نیز با حضور گسترده و پرشور خود در راهپیمایی روز جهانی قدس پاسخی قاطع و کوبنده به تهدیدات تروریسم جهانی به سرکردگی آمریکا و رژیم صهیونیستی خواهند داد.

نیروی انتظامی: سال‌هاست که روز قدس به عنوان نماد اتحاد مسلمانان، حمایت از مردم مظلوم فلسطین، نماد مبارزه با تروریسم، استکبار و صهیونیسم جهانی است.

ستاد مبارزه با مواد مخدر: با گذشت 35 سال از ابتکار هوشمندانه معمار کبیر انقلاب اسلامی و راهبری حکیمانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) آرمان آزادی بیت المقدس فراتر از مرزهای جهان اسلام است و جغرافیای تحت سیطره‌ قدرت‌های سلطه‌گر را تحت تاثیر قرار داده است.

گروه‌ها و تشکل‌های سیاسی

جامعه روحانیت مبارز: ایرانیان مؤمن و هوادار مظلوم، مانند همیشه، در میدان ستم ستیزی پیشگام خواهند بود و، با سردادن فریاد آگاهی و اقتدار، از آرمان‌ والای امام خمینی و خلف صالحش حمایت خواهند کرد.

جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی: مردم با حضور گسترده خود در راهپیمایی روز جهانی قدس بار دیگر وحدت و انسجام ملی خود را در صیانت از آرمان های بلند انقلاب اسلامی به نمایش بگذارند.
خانه احزاب ایران: مردم با درک شرایط حساس فعلی، با حضور حماسی درراه پیمایی روز جهانی قدس باایستادگی انقلابی خود در روز قدس و دفاع از آرمان فلسطین نشان دهند که مبارزه با دشمن کودک کش و تفرقه افکن صهیونیسم غاصب را فراموش نخواهند کرد.
جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی: مجمع جهانی صلح اسلامی روز جهانی قدس را نماد وحدت مسلمانان و دفاع از اسلام و به ویژه مردم مظلوم و ستمدیده فلسطین به ویژه نوار غزه می داند. جامعه اسلامی مهندسین:  از تمامی اقشار خصوصا مهندسین متعهد و فرهیخته کشور دعوت می کنیم تا همگام با سایر مسلمانان جهان و اقشار ملت ایران در این راهپیمایی عظیم شرکت کنند.

جمعیت زنان مسلمان نواندیش: امسال نیز با ارج نهادن بر میراث مدنی ارزشمند امام خمینی(ره) از همه مردم ایران برای شرکت در راهپیمایی روز قدس و دفاع از حقوق تضییع شده مردم فلسطین دعوت به عمل می آوریم. 
حزب موتلفه اسلامی : ما به پیروی از امام (ره) و مقام معظم رهبری در روز جهانی قدس به همراه ملت ایران و ملت های مظلوم جهان به خیابان ها خواهیم آمد و فریاد «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر انگلیس» و «مرگ بر اسرائیل» سرخواهیم داد.
جبهه پایداری: از آحاد ملت همیشه در صحنه ایران می خواهیم بیش از هر زمان دیگر با شرکت پرشور و حماسی خود در راهپیمایی روز قدس زمینه یأس هرچه بیشتر دشمنان و پیروزی مسلمانان مظلوم فلسطین را فراهم آورند.

حزب همبستگی ایران اسلامی: از همه احزاب و گروه های سیاسی و آحاد مردم برای حضوری پرشور ، حماسی و آگاهانه در جهت دفاع از همه مظلومان عالم به خصوص مردم ستمدیده فلسطین دعوت به عمل می اوریم.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:  روز قدس، این یادگار ارزشمند امام راحل(ره)، روز همبستگی و اتحاد جهان اسلام برای آزادی قدس شریف است و نخواهد گذاشت مساله فلسطین به فراموشی سپرده شود.

ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره): ضمن اعلام خشم و انزجار از صهیونیست و استکبار جهانی، همگام با حضور گسترده و یکپارچه تمامی مسلمانان و مردم جهان درمیان سیل خروشان راهپیمایان روز قدس حضور می یابیم.  

حزب مردم سالاری: امت اسلام صرفا با نمایش اقتدار و وحدت خویش باید از ملت مظلوم فلسطین دفاع نموده و راه حل مسئله فلسطین به صورت جدی و ریشه‌ای را هموار سازند.

27219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 679230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =