سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی از اتخاذ سیاست های تشویقی برای صادرات مرکبات خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین مازندران،علی محمد شاعری با اشاره به تولید حدود پنج میلیون تنی مرکبات در کشور و لزوم صادرات این محصول به خارج کشور، اظهار کرد: با پیگیری های انجام شده و نشست های مشترک، مقرر شد وزارت جهاد کشاورزی سیاست های تشویقی برای صادرات مرکبات اعمال کند.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از این سیاست ها، سیاست بازار در مقابل بازار است که طی آن، واردات هرکیلو موز با تعرفه پنج درصد منوط به صادرات دو کیلوگرم مرکبات خواهد بود.

وی گفت: وزارت جهاد کشاورزی درحال بررسی پیشنهاد واردات یک کیلوگرم موز در ازای صادرات یک کیلوگرم مرکبات است که در صورت نهایی شدن این موضوع، اطلاع رسانی لازم انجام خواهد شد.

نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی از پرداخت تسهیلات با نرخ سود ۱۴.۵ درصد توسط بانک های کشاورزی و صادرات به صادرکنندگان خبر داد و گفت: مقرر شد صندوق ضمانت صادرات، تضمین های لازم برای دریافت تسهیلات و صادرات مرکبات را ایجاد و اجرایی کند.

شاعری افزود: علاوه بر سیاست های تشویقی ذکر شده، رییس سازمان برنامه و بودجه کشور متعهد شد مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریال یارانه نقدی صادرات مرکبات برای هر کیلوگرم صادرات تا سقف ۵۰۰۰ ریال تخصیص دهد.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار می رود با توجه به سیاست های تشویقی پیش بینی شده برای صادرات مرکبات، صادرکنندگان با همکاری اتاق بازرگانی، اتحادیه باغداران، تشکل ها و اتحادیه های صنفی مربوطه و سازمان جهاد کشاورزی استان نسبت به صادرات مرکبات اقدام و مدارک را پس از صادرات به مدیریت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی تحویل داده تا نسبت به پرداخت مشوق های صادراتی اقدام شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 735399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =