۰ نفر
۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۴:۳۱

نماینده ولی فقیه و سر پرست حجاج تاکید کرد که حرمت و عزت حجاج ایرانی در مراسم حج توسط دولت عربستان تضمین شده است. انشا الله که چنین باشد

آنها ضمن تاکید به ماموران خود حتی مواظب نگاه های آنها هم باشند تا نکند ا حساس ناخوشایندی در دل ایرانی های مظلوم شکل بگیرد.

اما این عزت و حرمت یک طرفش مربوط به آنهاست و طرف دیگرش مربوط به ماست. ما چگونه باید رفتار کنیم تا این عزت و حرمت پایدار بماند.

این تهدید آنها باید فرصتی برای ما به وجود آورده باشد تا دست از خصلت های بد برداریم. در آنجا ما را به دروغگویی و چاپلوسی نشناسند و یا متهم نکنند. برای خرید اجناس در فروشگاهها صف نکشیم. و البته این را نمی توان به این سادگی درمان کرد.

وقتی که کالا در ایران گران باشدو ارزش پول ملی کم باشد و وقتی آنها با تخفیف های لازم جنس های چینی و غیره را به ما می فروشند چگونه می توان زائران را از خرید منع کرد. بنابراین این امر مهم برای حفظ حرمت و عرت ایرانی نیاز به برنامه ریزی دارد و ضمن اینکه سازمان حج باید کار فرهنگی گسترده ای کند و این کار را از خود کاروان داران شروع کند که خود پیشتاز در خرید اند.

باید با وزارت صنعت و معدن و تجارت هم تا وقت نگذشته وارد مذاکره شود که با چه تدبیری می توان هم زایران را از هجوم به فروشگاه ها و در نهایت بی اعتباری ملت باز داشت و هم وضعیت سوغات را به گونه ای حل کرد که هم به نفع زائران باشد و هم به نفع تولید کشور و هم باعث مناعت طبع ایرانی داغدار حادثه سال های گذشته!

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 657959

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۴
    0 0
    وقتی با سفارش بازی راهنمای حج انتخاب می شود می شود سالار دیگر کارواندار نیست و سروری می کند و وظیفه اش را هم خوب انجام نمی دهد نمونه اش آقای بتولی که سال 69 ما را به مکه برد و واقعا از عدم مدیریتش عذاب کشیدیم فقط برای اینکه پدرش هم اینکاره بوده کاروانداری را داده بودند به او شکایت هم کردیم اصلا محل نگذاشتندو سال بعد باز در فرودگاه اورا دیدیم که داشت عده دیگری را بدبخت می کرد