ایرنا نوشت: معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان کردستان گفت: اولین تیم حمایت های روانی آسیب دیدگان زلزله کرمانشاه به منطقه زلزله زده این استان اعزام شد.

بابک قنبری حمایت روانی و ایجاد روحیه نشاط و امید پس از وقوع حادثه زلزله به آسیب دیدگان در کرمانشاه را ضروری دانست و افزود: امروز تیم 20 نفره جوانان هلال احمر برای تقویت روحی و روانی آسیب دیدگان بویژه زنان و کودکان آسیب دیده راهی کرمانشاه شدند.

وی ادامه داد: این تیم اعزامی هلال احمر که در قالب طرح سحر فعالیت می کنند، متشکل از 20 نفر از جوانان داوطلب هلال احمر، تعدادی از روانشناسان، جامعه شناسان و نخبگان استان کردستان هستند که با هدف حمایت روانی از کودکان زنان مناطق آسیب دیده به منطقه سرپل ذهاب کرمانشاه اعزام شدند.

وی هدف از اجرای طرح سحر و اعزام تیم جوانان داوطلب به سرپل ذهاب را ایجاد فضای دوستدار کودک، ایجاد روحیه نشاط و امید در زنان و کودکان آسیب دیده و کاهش آلام رنج و اندوه از این بلایا عنوان کرد.

این تیم به سپرستی معاونت جمعیت هلال احمر کردستان با کامیونی شامل اسباب بازی، توپ، عروسک، دفتر نقاشی و مداد رنگی عازم منطقه زلزله زده کرمانشاه شد. لازم بذکر است تیم امداد هوایی هلال احمر کردستان هم از روز آغاز وقوع زلزله برای امدادرسانی به مصدومان و آسیب دیدگان زلزله به کرمانشاه اعزام شده است.

7000 نفر برای "خونرسانی" به مجروحان زلزله مراجعه کردند

همچنین مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه از مراجعه هفت هزار نفر برای خونرسانی به مجروحان زلزله در سه روز گذشته خبر داد.

دکتر ابراهیم سلطانیان با بیان اینکه هیچ کمبودی برای تامین نیاز خونی مجروحان زلزله اخیر وجود ندارد، گفت: از همان ساعات اولیه خون مورد نیاز به مراکز درمانی مناطق زلزله ارسال شد.

وی افزود: خون مورد نیاز در بیمارستان‌های اسلام آبادغرب، سرپل ذهاب، قصرشیرین و سایر مناطق زلزله زده به میزان کافی تامین شده و هیچ کمبودی در این زمینه نداریم.

سلطانیان با اشاره به افزایش بسیار مراجعات مردمی به مراکز انتقال خون در روزهای پس از زلزله، گفت: در سه روز گذشته بعد از زلزله، بیش از هفت هزار نفر به مراکز انتقال خون جهت اهدای خون مراجعه کردند.

وی افزود: این میزان مراجعه در سه روز در حالیست که در روزهای عادی، مراکز انتقال خون استان روزانه 100 مراجعه کننده دارند.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به افزایش مراجعات امکان خونگیری از همه افراد وجود نداشت و از هزار نفر خونگیری انجام شد.

وی افزود: اسامی مابقی مراجعه کنندگان به همراه شماره تماس آنها ثبت شده تا در موقع نیاز جهت خونگیری با آنها تماس گرفته شود.

سلطانیان خاطرنشان کرد: در خونگیری از افراد اولویت را به گروه‌های خونی منفی اختصاص دادیم زیرا این گروه‌های خونی در مواقع بحران بیش از همه مورد نیاز است و هم اکنون با این میزان خونگیری ذخایر گروه خونی منفی مرکز بالا رفته است.

وی یادآور شد: علاوه بر کرمانشاه مردم در استان‌های دیگر نیز برای خونگیری جهت کمک به مجروحین حادثه اقدام کرده‌اند که در صورت نیاز به کرمانشاه ارسال شود.

انتقال مصدومان زلزله‌زده غرب کشور به شهرهای خود/ ارائه خدمات درمانی و اقامتی رایگان به آنها

در عین حال، مدیرکل نظارت بر درمان وزارت بهداشت از بازگشت 80 بیمار با همرانشان به شهرهای خود خبر داد و گفت: تا پایان امروز 80 بیمار با همراهانشان از طریق شرکت‌های هوایی به صورت رایگان به مناطق محل زندگی خود اعزام می‌شوند.

به گزارش ایسنا، علیرضا عسگری با بیان اینکه بیش از 370 بیماری که وارد تهران، البرز و همدان شده‌اند در بازگشت به مناطق آسیب دیده خود مشکلاتی را خواهند داشت، گفت: به لحاظ شرایط روحی و روانی و پیگیری وضعیت درمان، شرایط بغرنج خواهد بود. بنابراین با همکاری خیرین، معاونت اجتماعی وزارت بهداشت و شرکت‌های هوایی، تا پایان امروز حدود 80 بیمار با همراهانشان از طریق شرکت‌های هوایی به صورت رایگان به مناطقشان اعزام می‌شوند.

وی اضافه کرد: کمیته استقبالی در کرمانشاه وجود دارد که به استقبال این افراد خواهد رفت. همچنین در مجموعه بیمارستان‌ها و ... ادامه درمان این افراد پیگیری خواهد شد و تا تامین سلامتی آن‌ها ارائه خدمات ادامه خواهد داشت. همچنین در سطح تهران برای تمامی همراهان یعنی کسانی که در همراه سراهای بیمارستان‌ها و یا نزدیک‌ترین هتل‌ها به بیمارستان‌هایی که نزدیکانشان در آنجا بستری بودند، شرایط اسکان به صورت رایگان فراهم شده است.

مدیر کل نظارت بر درمان وزارت بهداشت گفت: یکی از تصمیمات مهم اتخاذ شده در وزارت بهداشت برای مناطق آسیب دیده، استقرار دانشگاه‌های علوم پزشکی در قالب دانشگاه‌های معین برای خدمت رسانی به دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه است. به این ترتیب که دانشگاه‌ها در دوره‌های زمانی یک هفته و به فراخور نیاز حتی بیشتر به ترتیب در واحدهای کرمانشاه مستقر می‌شوند و به دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در جهت خدمات رسانی به نظام سلامت یاری می‌رسانند.

وی افزود: این روند تا پایان سال جاری ادامه خواهد داشت و به فراخور نیازهای اعلام شده توسط دانشگاه کرمانشاه به لحاظ نیروی انسانی،‌ تجهیزات و اقلام مورد نیاز فراهم می‌شود و در قالب دانشگاه معین در کنار دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه خدمت‌رسانی می‌کند.

دیگر هیچ جسد یا مصدومی در آوارهای روستایی وجود ندارد

جانشین فرمانده سپاه با تاکید بر اینکه سپاه تا زمانی که آخرین نفر از بازماندگان زلزله در خانه‌های دائمی خود ساکن نشوند، منطقه را ترک نخواهد کرد، گفت: دیگر هیچ جسد یا مصدومی در آوارهای این مناطق روستایی وجود ندارد.

به گزارش ایلنا، سردار سلامی (جانشین فرمانده سپاه) در گفت‌و‌گو با شبکه خبر صداو سیما، درباره خدمات سپاه به مناطق زلزله‌زده گفت: نیاز به مواد غذایی و آب مرتفع شده. هم‌چنین مسئله اسکان اضطراری نیز تا حدود زیادی انجام شده و تعداد کمی مانده که تا پایان امروز به اتمام می‌رسد.

او ادامه داد: کار آواربرداری در همه روستاهای زلزله‌زده شهرستان سرپل ذهاب برای یافتن اجساد و یا مصدومان حادثه زلزله یکشنبه شب پایان یافته و دیگر هیچ جسد و یا مصدومی در آوارهای این مناطق روستایی وجود ندارد.

جانشین فرمانده سپاه افزود: هم‌چنین 4تیم مهندسی همراه با هزاران دستگاه مهندسی برای آواربرداری و امدادرسانی به همه روستاهای زلزله‌زده اعزام شدند. این دستگاه‌ها اعم از بیل مکانیکی و لودر در مناطق زلزله‌زده مستقر شده و مشغول فعالیت هستند.

سردار سلامی با اشاره به خدمات درمانی سپاه گفت: سپاه پاسداران 6 بیمارستان صحرایی پیشرفته در مناطق آسیب دیده راه‌اندازی کرده که یکی از آنها جزو مجهزترین بیمارستان‌های مدرن صحرایی محسوب می‌شود و در این بیمارستان‌ها صدها عمل جراحی انجام شده است.

جانشین فرمانده سپاه تاکید کرد: سپاه پاسداران تا زمانیکه آخرین نفر از بازماندگان زلزله در خانه‌های دائمی خود ساکن نشوند، منطقه را ترک نخواهد کرد.

وی افزود: در حال حاضر 32 سپاه استانی در حال جمع آوری و انتقال کمک‌های مردمی به منطقه هستند که با توجه به احتمال بارندگی در مناطق زلزله زده کرمانشاه، به پلاستیک برای پوشاندن چادرها نیاز است.

حضور افرادی از یک NGO آلمانی در مناطق زلزله‌زده

سخنگوی امداد و نجات هلال احمر، حضور هیاتی از صلیب سرخ آلمان برای ارائه خدمات به مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه را رد کرد.

به گزارش ایلنا، سیدمصطفی مرتضوی (سخنگوی امداد و نجات هلال احمر)، درباره انتشار اخباری مبنی بر حضور هیأتی از صلیب سرخ آلمان برای ارائه خدمات به مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه، اظهار داشت: براساس پیگیری‌ها مشخص شد این افراد از یکی از NGO های کشور آلمان به ایران و کرمانشاه سفر کرده‌اند.

وی در ادامه تاکید کرد: این افراد هیچ ارتباطی با صلیب سرخ آلمان ندارند.

مدارس استان کرمانشاه شنبه «تعطیل» نیست

 همچنین به گزارش خبرگزاری مهر، بنا بر اطلاعیه آموزش و پرورش استان کرمانشاه مدارس استان کرمانشاه روز شنبه ۲۷ آبان ماه دایر است.

 چند روز گذشته مدارس استان در پی زلزله رخ داده تعطیل اعلام شد و از روز شنبه فعالیت خود را از سر خواهند گرفت.

آمادگی پلیس برای اسکورت محموله‌های ارسالی به مناطق زلزله‌زده

به گزارش سایت پلیس؛ جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: نیروی انتظامی به منظور اسکورت محموله های کمکی ارسالی به مناطق زلزله زده آمادگی کامل دارد.

سردار اسکندر مومنی امروز پنج شنبه در حاشیه بازدید از مناطق زلزله زده کرمانشاه اظهار کرد: از لحظات آغاز این حادثه تاسفبار، نیروی انتظامی کرمانشاه با تمام‌ امکانات برای کمک به مردم آسیب دیده در مناطق حادثه دیده حضور پیدا کرده و در دو زمینه تامین امنیت مناطق زلزله زده و امنیت محموله‌های ارسالی تاکنون انجام وظیفه کرده است.

جانشین فرمانده ناجا با بیان این که نیروهای انتظامی به اندازه کافی در مناطق زلزله زده حضور دارند ، گفت: با دستور فرمانده ناجا حدود ۱۰ هزار نیرو از مرکز کشور و دیگر استان ها به مناطق زلزله زده برای تامین امنیت اعزام شده‌اند.

سردار مومنی با بیان این که با حضور به موقع پلیس ، امنیت مطلوبی در سطح جاده ها و مناطق زلزله زده وجود دارد ، افزود: در حوزه ترافیکی نیز همکاران ما به خوبی در منطقه حاضر شده اند و اکنون تمامی مسیرهای منتهی به مناطق زلزله زده باز و تردد در آنها روان است.

وی عنوان کرد: با توجه به امنیت مطلوبی که در منطقه فراهم شده ، دستگاه های کمک رسان به خوبی می توانند کار امداد رسانی به زلزله زدگان را انجام دهند.

جانشین فرمانده ناجا با بیان این که کمبود چادر احساس می شود گفت: پیش از این ، در توزیع اقلام کمکی به مردم مشکل وجود داشت به نحوی که برخی از افراد چند چادر دریافت کردند و به برخی از خانواده ها چادر برای اسکان نرسیده است.

سردار مومنی گفت: نیروی انتظامی به منظور اسکورت محموله های کمکی ارسالی از سراسر کشور به مناطق زلزله زده آمادگی کامل دارد.

بازدید جانشین ناجا از پاسگاه‌های مرزی ثلاث باباجانی

اگر ما امروز در کشور امنیت و آرامش داریم حاصل تلاش‌های مرزبانان است و شما مرزبانان غیور ماموریتی بسیار بزرگ بر عهده دارید.

وی به زلزله اخیر اشاره کرد و گفت: پرسنل مرزبانی از زمان وقوع زلزله کارهای بسیاری برای کمک به مردم انجام داده‌اند و هیئت هایی‌ برای ترمیم مناطق حضور پیدا کرده اند، خوشبختانه پرسنل مرزبانی در مناطق مرزی با توجه به اجرای سریع و به موقع طرح های مراقبتی در زلزله اخیر آسیبی ندیده‌اند. مردم قدردان نیروی انتظامی هستند زیرا می‌دانند که حریم کشور را مرزبانان حفظ و نگهداری می‌کنند.

47234

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 728213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =