سرانه مطالعه شهرستان بیجار بسیار پایین است

سرپرست کتابخانه های عمومی شهرستان بیجار از پایین بودن سرانه مطالعه در دیار گروس خبر داد.

احمد زاده سرپرست کتابخانه های عمومی شهرستان بیجار در گفتگو با خبرآنلاین ضمن گرامیداشت "هفته کتاب و کتابخوانی" اظهار داشت: به ازای هر بیجاری یک ونیم جلد کتاب در کتابخانه ها موجود است اما سرانه مطالعه این شهرستان رقم ۲دقیقه را به نمایش می گذارد که برای شهرستان بیجار بسیار پایین است.

وی افزود:۶ کتابخانه نهادی و 2 کتابخانه مشارکتی در شهرستان وجود دارد که ۲۷۰۵ عضو داشته که نشان دهنده ۴ درصد جمعیت بیجار است و از این آمار ۵۷۵نفر در بخش کودک عضو می باشند.

احمد زاده با اشاره به قرار گرفتن در هفته کتاب وکتابخوانی از استقبال مردم برای عضویت در کتابخانه خبر داد وعنوان کرد: در هفته کتاب وکتابخوانی ۳۰۰نفر به عضویت کتابخانه های سطح شهر درآمدند.

وی در ادامه به برگزاری نشست های کتابخوان در کتابخانه پرداخت واظهار داشت: ۱۵ نشست کتابخوان و۱۵ نشست شاهنامه خوانی در کتابخانه های سطح شهر برگزار گردیده که بااستقبال دوستدارن کتاب مواجه شده است.

این مقام مسئول بیان کرد: ۲ باب کتابخانه در روستاهای جعفراباد وخسروآباد فعال بوده و با همکاری بخشداری ودهیار چنگ الماس ۲ سری کتابخانه سیار نیز فعالیت می نمایند وبه دوستدارن کتاب خدمات ارایه می دهند.

مدیر کتابخانه های سطح شهر در ادامه به مشکلات مالی وعدم مشارکت خیرین ومشکلات کتابخانه ها پرداخت وعنوان کرد:کتابخانه های ما با مشکلات مالی بسیار جدی روبرو هستند ومتاسفانه خیرین مشارکت خود را در کتابخانه دریغ می نمایند.

احمد زاده اظهار داشت: با توجه به اینکه شاخص توسعه فرهنگی در هرجامعه توجه واشاعه به فرهنگ کتاب وکتابخوانی می باشد عنوان کرد: متاسفانه اعتبار در نظر گرفته شده برای کتابخانه از جانب سازمان برنامه ریزی استان بسیار پایین می باشد.

وی تصریح کرد: متاسفانه شهرداری هم سهم نیم درصدی خود را به کتابخانه ها پراخته ننموده است این درحال است که کتابخانه ها با مشکلات جدی مالی روبرو می باشند.

وی افزود :امکانات سخت افزاری ونرم افزاری کتابخانه نیاز به ارتقا دارند اما مشکلات مالی موجود امکان ارتقا را از ما دریغ نموده است.
وی در پایان گفت: متاسفانه مقوله فرهنگ وتوجه به کتابخوانی مغفول مانده است وامید است توجه مردم ومسئولین به کتاب وکتابخوانی وارتقای کتابخانه ها بیش از بیش شود.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 728786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =