عملیات احداث خط لوله اضطراری انتقال آب سد عباس آباد به شهر بانه آغاز شد

فرماندار شهرستان بانه گفت: عملیات احداث خط لوله اضطراری انتقال آب سد عباس آباد به شهر بانه به طول 6 کیلومتر آغاز شده است و تا یک ماه دیگر به اتمام می رسد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از بانه، محمد فلاحی در بازدید از عملیات اجرایی این طرح افزود: با توجه به اتمام ذخیره آب سد مخزنی بانه، و به منظور تأمین آب آشامیدنی شهروندان بانه ای این اقدام صورت می گیرد و در چارچوب اجرای آن، مسافت 6 کیلومتری ایستگاه پمپاژ شهر بویین تا منبع آب واقع در محله عثمان آباد و از آنجا نیز تا میدان «علامه برده رشی» شهر بانه با استفاده لوله های فولادی تولید داخل به قطر 300 میلیمتر، لوله گذاری می شود.
رئیس اداره آب و فاضلاب شهری بانه هم گفت: انتقال اضطراری آب سد عباس آباد که در اوایل پاییز امسال آغاز شد، هم اکنون هم از طریق خط قدیمی به میزان 90 لیتر در ثانیه ادامه دارد، اما با احداث خط جدید، میزان انتقال آب این سد به شهر بانه تا 220 لیتر افزایش می یابد.
جلال صالحی اضافه کرد: به منظور تسریع در راه اندازی خط لوله انتقال آب از ایستگاه بویین تا شهر بانه، هم اکنون 3 اکیپ فنی از سنندج، یک اکیپ از سقز و 3 اکیپ هم از شهرستان بانه در چند نقطه عملیات نصب بالشتک ها، جوشکاری و نصب لوله ها رو انجام می دهند و با توجه به آمادگی و تجهیزات فراهم شده، حتی در صورت نامساعد بودن شرایط جوی نیز امکان ادامه فعالیت فراهم است.
وی هزینه خرید لوله و تجهیزات خط اضطراری را 20 میلیارد ریال و مجموع هزینه خرید و نصب 6 دستگاه فیلتر تصفیه، احداث خط انتقال و عملیات فنی را 60 میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: این عملیات به صورت امانی توسط شرکت آب و فاضلاب شهری استان کردستان و اداره آب و فاضلاب شهری بانه در مدت یک ماه اجرا خواهد شد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 736871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =