فرهنگسراهای کرج، محلی برای آموزش‌های شهروندی باشد

قائم مقام شهردار کرج با اشاره به اینکه شهرداری در برابر ترویج فرهنگ شهروندی و نهادینه کردن آن مسئول است، پیشنهاد داد تا فرهنگسراهای کرج، محلی برای آموزش های شهروندی باشد.

به گزارش خبر آنلاین و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، مصطفی رضا حسینی این مطلب را اعلام کرد و افزود: شهرداری نهادی خدمت رسان و در عین حال خودگردان است، بر همین اساس، محوریت اقدامات این نهاد باید ابعاد خدماتی، فرهنگی و ... را در بر گیرد.
این مسئول با بیان اینکه فرهنگسازی، پیش نیازی برای توسعه شهر می باشد، عنوان کرد: در صورتی که اقداماتی نظیر ساخت تقاطع، توسعه فضای سبز، ایجاد و جانمایی المان های شهری، نوسازی مبلمان شهری، توسعه زیرساخت ها و ... صورت گیرد ولی فرهنگ حفاظت از آن نباشد، این اقدامات، انجام نشده محسوب می شود.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه هزینه های بازسازی و نوسازی سنگین تر از هزینه های ساخت می باشد، ضرورت نگهداری از فضاهای شهری به شدت احساس می شود و این امر محقق نمی شود، مگر با نهادینه شدن فرهنگ شهروندی.
قائم مقام شهردار کرج در بخش دیگری از سخنان خود به هزینه های تفکیک زباله از مبدا اشاره و بیان کرد: در صورتی که فرهنگ تفکیک از مبدا میان شهروندان رواج پیدا کند، بخش اعظمی از هزینه های شهرداری کاهش یافته و می توان این بودجه را صرف اقدامات دیگری برای توسعه شهر کرد.
رضاحسینی بهره گیری از امکانات موجود در راستای ترویج فرهنگ شهروندی را گامی موثر در پیشرفت و توسعه خدمت رسانی برشمرد و ادامه داد: فرهنگسراهای شهرداری محل مناسبی برای تحقق این مهم به شمار می روند و باید از این امکان به نحو احسن بهره برد.
این مسئول در بخش پایانی سخنان خود ضمن تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ شهروندی و نهادینه کردن آن در شهر، گفت: به منظور پیشبرد اهداف و سیاست های کلان مدیریت شهری، کارکنان شهرداری تحقق این امر را در دستور کار خود قرار دهند.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 688538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =