" نگاه بارانی" ، نام نمایشگاه انفرادی نقاشی رنگ روغن ندا مقدم نژاد است که در ساعت 16 روز جمعه 7 شهریور ماه در نگارخانه ژیوار در تهران با حضور هنرمندان و استاد لوریس چگنواریان افتتاح گردید. گزارش افتتاحیه این نمایشگاه در ادامه خواهد آمد.

" نگاه بارانی" ، نام آشنا و پُر معنای نمایشگاه انفرادی نقاشی رنگ روغن ندا مقدم نژاد است که در ساعت 16 روز جمعه 7 شهریور ماه در نگارخانه ژیوار در تهران افتتاح گردید. با وجود تعیین ساعت افتتاحیه و بازدید آن تا ساعت 19 آنروز، به جهت استقبال فراوان هنرمندان،دانشگاهیان، شهروندان هنردوست، جلسه افتتاحیه تا ساعت 20/30 ادامه یافت.در این مراسم، اساتید و هنرمندان به نام و خوش نامی چون استاد لوریس چگنواریان؛رهبر ارکستر سمفونیک ایران و ارمنستان، استاد سید افشین قریشی، استاد فریدون کریمی مقدم، دکتر سید حجت الحق حسینی؛ مشاور علمی یونسکو، خانم استاد رسایی نیا، دکتر مهدی اکرمی، دکتر عدنان مصلایی، استاد معتمدی و بسیاری دیگر از هنرمندان و دانشگاهیان و شهروندان تهرانی و غیرتهرانی و برخی میهمانان خارجی حضور بهم رساندند.


حضور استاد لوریس چگنواریان و هیات محترم همراه در ساعات پایانی نمایشگاه و بازدید از آثار هنری این هنرمند و آفرین بر هنرمندی وی و تابلوهای نقاشی و هنری عرضه شده در نمایشگاه بسیار چشمگیر بوده است. استاد با مشاهده تابلوها و نقاشی های خانم ندا مقدم نژاد و در دفتر یادبود نمایشگاه، ضمن تحسین هنرآفرینی های این هنرمند و بانوی به نام ایرانی، به یادمان، چنین نوشته اند : "...شما خودتون گُلید. آفرین، گلها را خیلی زیبا نقاشی می کنید...." !
در این نمایشگاه، 22 اثر نقاشی رنگ روغن از خانم ندا مقدم نژاد در اندازه های مختلف در موضوعات طبیعت، گلهای رنگارنگ، حیوانات و با تاکید بر طبعیت پاک و محیط زیست و احترام بدان عرضه شده و در طی سه سالن و تفکیک موضوعی تابلوهای مربوط به طبیعت و محیط زیست و حیوانات به نمایش در آمده است.

ترکیب تکنیک نقاشی رنگ روغن با استفاده از شیوه های مدرن و سنتی و خلق آثار هنری متفاوت و متمایز در تابلوهای ارائه شده در این نمایشگاه،طبیعی بودن بیش از حد عمدۀ آثار به نمایش درآمده و ایجاد ابهام در عکس(تصویر) بودن یا نقاشی بودن آنها و شگفت آور بودن این موضوع در نگاه هنرمندان و بازدید کنندگان!!، انتخاب سوژه های مناسب و غیرکپی(اصیل) از آثار ارائه شده، حضور مشهود بسیاری از خانواده ها، خبرنگاران و عکسان رسانه های مختلف مانند خبرآنلاین، هنر آنلاین، ملت آنلاین، همشهری ، حضور نمایندگان جامعه فرهنگی یاوری و معرفی توامان فعالیت ها و برنامه های این جامعه مردم نهاد مدرسه ساز در مناطق محروم کشور به علاقمندان و بازدید کنندگان در این مراسم(در راستای منویات این هنرمند در تخصیص بخشی از عواید این نمایشگاه برای مدرسه سازی و ایجاد امکانات آموزشی و فرهنگی برای دانش آموزان و کودکان مستعد و محروم از تحصیل) و نیز استقبال فراوان مراجعه کنندگان از آن و تمدید عملی ساعت برنامه افتتاحیه و بازدید آن در نخسیتن روز نمایشگاه تا ساعت 30/20 جمعه، همراه با تاکید بازدیدگنندگان متعدد نسبت به انتخاب مشترک و همزمان بسیاری از تابلوهای برای خرید، از ویژگی های مشهود این نمایشگاه و برنامه بوده است.
خانم ندا مقدم نژاد به هنگام ورود پدر و مادر خویش، با ادای احترام و ادب، بوسه بر دستان پُر مهر آنها زده و افتخار برگزاری این نمایشگاه را مرهون زحمات و تلاش های بی پایان آنها در طی بیش از دو دهه فعالیت حرفه ای هنری خویش دانسته است. در مراسم مزبور، علاوه بر شهروندان و هنردوستان مزبور، بازدید کنندگان متعددی از کشورهای آلمان، ارمنستان، فرانسه، استرالیا و.... هم حضور داشتند و با مشاهده آثار این هنرمند و تحسین آثار مزبور و مشاهدۀ وضعیت هنر و هنرمندی بانوان ایرانی، به وی تبریک گفتند.

نمایشگاه مزبور تا روز چهارشنبه، 12 شهریور ماه در محل نگارخانه ژیوار( خیابان شریعتی، خیابان ظفر، خیابان آقا زاده فرد، کوچه بنفشه، شماره 14) از ساعت 19-16 دائر بوده و برای مراجعه عموم و سایر هنرمندان و هنردوستان قابل بازدید می باشد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 372724

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آفرین EU ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    5 0
    آفرین بر هنر، آفرین بر هنرمند. آفرین بر استاد چگنواریان و خانم مقدم نژاد و نگاه بارانی در این نمایشگاه...