۰ نفر
۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۶

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت:رئیس کمیسیون تخصصی املاک کشوری گفت:پرداخت تسهیلات به سازندگان یکی از راه های اصلاح صنعتی سازی در ساخت و ساز کشور است.

حسام عقبایی رئیس کمیسیون تخصصی املاک کشوری، با بیان اینکه ورود سایر بانک‌ها به حوزه پرداخت تسهیلات مسکن می‌تواند در افزایش تعداد تسهیلات مؤثر باشد ،گفت: در فاز اول پرداخت این تسهیلات می توانیم به تعدیل شدن قیمت‌ها در بازار مسکن نزدیک‌تر شویم.

وی در ادامه افزود: در فاز دوم پرداخت تسهیلات باید به حوزه کیفیت، افزایش مدت زمان بازپرداخت تسهیلات، کاهش نرخ سود بانکی و افزایش میزان تسهیلات نزدیک‌تر شویم.

عقبایی با بیان اینکه شورای پول و اعتبار ،بانک مرکزی و دولت باید در خصوص افزایش توان قدرت خرید مردم اقدامات لازم را انجام دهند، گفت: دولت باید در گام‌های بعدی برای خانه‌هایی که خارج از طرح دریافت تسهیلات هستند اقدامات لازم را انجام دهد تا توازن در عرضه و  تقاضا ایجاد شود.

رئیس کمیسیون تخصصی املاک کشوری تصریح کرد: ورود سایر بانک‌ها در پرداخت تسهیلات می‌تواند هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی در رونق بازار مسکن مؤثر باشد و ناتوانایی بانک مسکن در تأمین منابع مالی را پوشش دهد.

وی توضیح داد: هم اکنون اصولی‌ترین راه برای رونق بازار مسکن ،پرداخت تسهیلات به سازندگان واحد‌های مسکونی است زیرا در شرایط فعلی 90 درصد از ساخت و ساز‌ها به شکل بومی‌سازی صورت می گیرد.

عقبایی در پایان گفت: صنعتی‌سازی صورت گرفته به بدترین شیوه ممکن در کشور،  با پرداخت تسهیلات به سازندگان  اصلاح می شود.

 

35224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 745286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام US ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
    8 0
    "پرداخت تسهیلات به سازندگان" آره مشکل همین بود, یک وقت قدرت خرید مردم رو کسی پیگیری نکنه ها, فقط پول بدید به این دزدها که کسب و کارشون رونق بیشتر بگیره.
    • بی نام IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
      6 0
      دوست عزیز اشتباه نکن. تحریک قدرت خرید مصرف کننده با این وامها فقط باعث افزایش قیمت میشهو نفعی برای خریدار نداره . باید با حمایت از تولید کننده و در عین حال اعمال فشار به جهت عدم احتکار ملک با ابزاری مثل مالیات بر ملک خالی بازار رو کنترل کرد.
  • بی نام IR ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
    7 0
    در عمل ثابت شده که پرداخت تسهیلات بیشتر در ساخت و خرید مسکن نتیجه ای جز سود جویی بیشتر سرمایه گزار و دلال و ضرر بیشتر خریدار نداشته است.
  • نامدار A1 ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
    8 1
    رونقى در كار نيست چون مردم فقير تر شده اند فقط دلال ها دارند از گرانى دلار سوء استفاده مى كنند و جو مى دهند وگرنه كسى كه آپارتمان مترى ٤ ميليون را بخرد چطور مترى ٥ ميليون را مى تواند بخرد؟؟
  • ناشناس A1 ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
    3 0
    فعلا مسکن فیلتربنگ رونق گرفته برای رونق بازار مسکن پیشنهاد میشود ، وزیر مسکن وشهر سازی بازار مسکن را فیلتر کنند، تا ملت با نصب فیلتر شکن به بازار مسکن رونق دهند.
  • بی نام A1 ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
    7 0
    به نظر من این شهر پر از مسکن خالی است مخصوصا در شمال تهران
  • بی نام A1 ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
    9 0
    بهترین کار برای رونق مسکن کاهش قیمت مسکن به نصف هست