در روزهای اخیر، توزیع قبوض آب‌بها، آغاز شده و برخی از مردم درباره تعدادی از ردیف‌های درج شده در قبوض، چیزی نمی‌دانند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در روزهای اخیر، پس از توزیع قبوض آب بها، شهروندان متوجه شده اند در ردیف های نحوه محاسبه قبوض برخی موارد اضافه یا کم شده است و مواردی که در این قبوض مانند تبصره ها طرح شده اند، برای آنها مشخص نیست.
از جمله در قبوض، مواردی به نام تبصره 2 و 3 آمده است و هزینه دفع فاضلاب و آبونمان آب و آبونمان فاضلاب هم به صورت مجزا محاسبه شده. برای بسیاری از شهروندان این مسئله پیش آمده که ماجرای تبصره های 2 و 3 چیست.
تبصره 2 برای مشترکانی است که در محل زندگیشان طرح فاضلاب در حال مطالعه و یا اجرا است. لذا از مشترکانی که کارمزد دفع فاضلاب اخذ می شود، دیگر تبصره 2 گرفته نخواهد شد. به این ترتیب اگر در قبض آب شما، کارمزد دفع فاضلاب به همراه تبصره 2 آمده، این مسئله قابل اعتراض است.
تبصره 3 هم مربوط به مصوبه ای است که شورای شهر به تصویب رسانده و موضوع آن بازسازی خطوط لوله فرسوده و هزینه های نگهداری خطوط آب و فاضلاب است و این هزینه از مردم بابت بازسازی خطوط لوله آب شهر محل زندگیشان دریافت شود. به بیان دیگر، اگر شورای شهر مصوبه ای درباره بازسازی خطوط لوله فرسوده و نگهداری خطوط آب و فاضلاب داشته باشد، هزینه آن در قالب این تبصره از مشترکان آب، دریافت می شود.
همچنین در قبوض آب، هزینه دفع فاضلاب درج شده است. کارمزد دفع فاضلاب برای تمامی مشترکانی که به تأسیسات انتقال فاضلاب وصل هستند محاسبه می شود که این رقم 70 درصد از میزان آب‌بها است. نحوه محاسبه کارمزد دفع فاضلاب با افزایش دوره تغییری نمی کند و همواره 70 درصد مبلغ آب‌بها محاسبه می شود. لذا امکان اینکه در قبوض شما هزینه دفع فاضلاب بیشتر از هزینه آب مصرفی عنوان شده، وجود ندارد.
همچنین هزینه آبونمان آب و هزینه آبونمان فاضلاب هم تابعی از تعداد واحدهایی که از انشعاب آب یا فاضلاب استفاده می کنند و دوره ای که قبض آمده (مثلا یک ماهه یا 45 روزه) است. با تمام این تبصره ها و آبونمانها و سایر ردیف های هزینه ای،

با این حساب، ممکن است شما فقط 1500 تومان آب مصرف کنید ولی بیش از 11 هزار تومان برای شما قبض صادر شود.

46231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 678687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نوری A1 ۰۴:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۱
    2 0
    با سلام: مالیات بر ارزش افزوده یادت رفت؟