خبرگزاری صدا و سیما نوشت: وزارت امور خارجه ترکیه هشدار داد برای پایان دادن به حضور پ ک ک در کرکوک همه نوع همکاری با ارتش عراق آغاز و ادامه خواهند داد.

 به گزارش پایگاه اینترنیتی «حابرلر » در بیانیه وزارت خارجه ترکیه آمده است: حکومت محلی کردستان عراق با نقض قانون اساسی عراق بصورت غیر مشروع همه پرسی برگزار کرد. اقدامات حکومت مرکزی عراق را در راستای تاسیس حاکمیت مبتنی بر قانون اساسی عراق در کرکوک که سرزمین تاریخی ترکمانها که همنژاد ما و بخشی از جامعه عراق هستند ، از نزیک تحت نظر قرار داده ایم. از اینکه حکومت عراق اعلام کرده است درباره حضور پ ک ک در کرکوک مسامحه نخواهد کرد و انتقال آنها به این منطقه را اعلان جنگ تلقی می کند ، خشنود هستیم. وزارت خارجه ترکیه همچنین به حکومت محلی کردستان عراق هشدار داد: به حکومت محلی هشدار می دهیم که از افزودن اشتباه های جدید به اشتباه فاحش خود خودداری کند و از ورود پ ک ک به کرکوک پیشگیری کند. در غیرآنها را مسئول مستقیم این امور تلقی خواهیم کرد. دولت ترکیه برای حفظ تمامیت ارضی عراق و برقراری صلح و ثبات در این کشوربه همکاری همه جانبه خود با دولت عراق ادامه خواهد داد. پ ک ک در خیابانهای کرکوک با سلاحهای سنگین و نیمه سنگین که از پیشمرگها تحویل گرفته است سوار بر خودروهای هامر درکرکوک به گشت زنی می پردازند. در حالیکه پیشمرگان از برخی کوچه های مرکز شهر کرکوک عثب نشینی کرده اند، شبه نظامیان پ ک ک در ورودی کوچه ها سنگر گرفته و فرماندهی برخی از کردهای مسلح داوطلب را بر عهده دارند

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 717801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
    17 5
    پ ک ک به هیچ صراطی مستقیم نیست. اما اگر دخالت نکند مطمئنم دولت مرکزی مثل دفعه های پیش به زودی با پیشمرگه ها آشتی می کند.