معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی اصفهان ا اشاره به یکی از مهم‌ترین مشکلات کودکان تحت‌سرپرستی بهزیستی اظهار داشت: اخیرا شناسنامه مجهول الهویه برای این افراد به ما نمی‌دهند و بدین ترتیب گرفتن کد ملی برای دریافت دفترچه بیمه این تعداد زیاد از نوزادان و کودکان برای ما امکان پذیر نیست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مرضیه فرشاد در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه به مناسبت هفته بهزیستی، اظهار داشت: عمده فعالیت ما در حوزه زنان و کودکان است و چهار دفتر فعال در این زمینه در اصفهان داریم. 

وی با بیان اینکه دفتر امور کودکان بر ۹۰۰ مهدکودک نظارت دارد و ۵۰ پروانه مهد نیز در دست اقدام است، افزود: حدود ۴۹ هزار کودک از خدمات این مهدکودک‌ها بهره‌مند شده‌اند.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی اصفهان با بیان اینکه اصفهان دومین استان کشور در بحث آدینه مهد است، ابراز داشت: دو هزار و 231 کودک از خدمات آدینه مهد برخوردار شدند که ۱۵۱ مورد در روستا بوده است.

وی با اشاره به اینکه طرح یک وعده غذای گرم د مناطق کمتر برخوردار سال گذشته با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان اجرایی شد، گفت: بدین ترتیب ۶ هزار کودک از از غذای گرم بهره مند شدند که ۲۱ درصد کمبود وزن آنها برطرف شده است.

فرشاد با اشاره به اینکه شهریه قانونی اعلام شده برای هر کودک 2.9 میلیون تومان است، ابراز داشت: در سال گذشته به 15 مهد تذکر داده شد و به دلیل تخلفات یک مهدکودک نیز لغو پروانه و به تعزیرات معرفی شد.

اصفهان رتبه دوم چندقلوزایی کشور را دارد

وی اضافه کرد: اصفهان رتبه دوم چند قلوزایی را بعد از تهران دارد و بیشتر خانواده‌هایی که دارای فرزندان چندقلو هستند از خانواده‌های کم بضاعت هستند، این خانواده‌ها می‌توانند به بهزیستی مراجعه کرده و از خدمات این سازمان استفاده کنند.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی اصفهان با اشاره به یکی از مهم‌ترین مشکلات کودکان تحت‌سرپرستی بهزیستی اظهار داشت: اخیرا شناسنامه مجهول الهویه برای این افراد به ما نمی‌دهند و بدین ترتیب گرفتن کد ملی برای دریافت دفترچه بیمه این تعداد زیاد از نوزادان و کودکان برای ما امکان پذیر نیست.

وی اضافه کرد: به همین دلیل خدمات درمانی در بیمارستان برای این کودکان آزاد حساب می شود و بدهکار بیمارستان‌ها شدیم که امیدواریم خیران در این زمینه به ما کمک کنند.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 687325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =