بازدید سفیر ارمنستان از منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد

سفیر ارمنستان و دبیر سوم سفارت این کشور در ایران در ادامه سفر خود به مازندران به همراه جمعی از مدیران استانی از ظرفیت ها و توانمندی های منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین از بهشهر ؛ در این بازدید حبیب اله طالبی معاون دریایی و بندری بندر امیرآباد ضمن بیان توانمندی ها و رویکردهای سرمایه گذاری در این بندر گفت بندر امیرآباد به عنوان بزرگترین بندر حاشیه دریای خزر از آمادگی کامل جهت همکاری در زمینه های مختلف دریایی ، بندری و سرمایه گذاری با فعالان اقتصادی و تجار کشور ارمنستان برخوردار می باشد.

آرتاشس تومانیان سفیر ارمنستان نیز در این بازدید با اشاره به اینکه بندرامیرآباد از قابلیت های فوق العاده بندری و دریایی برخوردار است ، هدف از سفر به مازندران را افزایش مراودات تجاری و سرمایه گذاری میان ایران و ارمنستان از طریق این استان عنوان کرد.
تومانیان ضمن بازدید از 1060 هکتار اراضی پسکرانه منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد و مشاهده سرمایه گذاریهای خارجی در این بندر ابراز امیدواری کرد سرمایه گذاران ارمنستان نیز با حضور خود در این بندر از این ظرفیت ها جهت سرمایه گذاری بهره ببرند.
لازم به ذکر است ارمنستان با حدود 30 هزار کیلومتر مربع مساحت و سه میلیون نفر جمعیت در منطقه قفقاز و با موقعیت راهبردی ویژه که از غرب با ترکیه، شمال گرجستان، شرق جمهوری آذربایجان، جمهوری قره‌باغ و در جنوب با ایران و جمهوری خودمختار نخجوان هم مرز است.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 687776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =