فرماندار جالدران از آمادگی قره کلیسای این شهرستان برای برگزاری مراسم مذهبی ارامنه جهان خبرداد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، حسین زاده فرماندار چالدران در جلسه هماهنگی مراسم سالیانه مذهبی قره کلیسا با بیان اینکه همه ساله به علت شهادت طاطائوس مقدس یکی از حواریون حضرت مسیح (ع) مراسم خاص مذهبی با عنوان عشای ربانی یا بادارک در مجموعه جهانی قره کلیسا با حضور ارامنه ایران و جهان بر گزار می شود گفت : این شهرستان آماده برگزاری شصت و سومین مراسم سالیانه مذهبی قره کلیسا است .
وی با بیان اینکه دین اسلام دین صلح و برادری است و هیچ گونه تبعیضی برای برنامه های سایر ادیان قائل نیست افزود:برگزاری آیین مذهبی ارامنه جهان همه ساله در ایران ضمن اینکه نشان دهنده زندگی مسالمت آمیز اقوام و ادیان مختلف در ایران و آذربایجان غربی است، صلح و دوستی ایرانیان را به اثبات می رساند.
حسین زاده با بیان اینکه برگزاری این مراسم بر عهده فرمانداری ، سازمان میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان و شورای خلیفه گری ارامنه کل آذربایجان است افزود: تمامی مقدمات لازم برای برگزاری این مراسم فراهم شده است.
وی تصریح کرد: ایجاد درمانگاه سیار و استقرار گروه امداد و نجات جاده ای ،آتش نشانی ، راهداری و پلیس راه در زمان بر گزاری این مراسم و راه اندازی غرفه های سیار برای فروش مواد غذائی مورد نیاز زائرین از جمله تمهدیدات اندیشیده شده برای برگزاری این مراسم است.
فرماندار شهرستان چالدران افزود: پیش بینی می شود امسال افزون بر ۵ هزار نفر از ارامنه سراسر جهان در این مراسم شرکت کنند .
امسال شصت و سومین مراسم سالیانه مذهبی قره کلیسا از پنج مرداد ماه به مدت ۳ روز در محل مجموعه جهانی قره کلیسا برگزار خواهد شد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 688096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =