ایرنا نوشت: سران جمهوری های خودخوانده دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین امروز (سه شنبه) با اعلام اتحاد همراه چند منطقه پیرامونی، تشکیل کشور خودخوانده ای به نام «مالوراسیا» را اعلام کردند.

در نشست ویژه ای در دونتسک، سران این جمهوری خودخوانده، لوهانسک و افرادی به عنوان نمایندگان 19 منطقه اوکراین، تاسیس جمهوری جدید مالوراسیا را اعلام کردند که پایتخت آن شهر دونتسک خواهد بود.

خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: آلکساندر زاخارچنکو رئیس جمهوری خودخوانده دونتسک در این نشست گفت که اوکراین نشان داد، حکومتی توانمند نیست و نمی تواند جنگ داخلی را متوقف کند.

وی افزود: راه خروج از این بن بست، ایجاد حکومت جدید مالوراسیا است و این دوره انتقالی سه سال زمان می برد.
بنا به اعلام رسانه روسی، همه حاضران در نشست دونتسک از پیشنهاد زاخارچنکو برای تاسیس جمهوری (خودخوانده) مالوراسیا حمایت کردند.

آلکساندر تیموفییف وزیر امور مالی و درآمدهای جمهوری خودخوانده دونتسک نیز در این نشست گفت که مالوراسیا حکومتی فدراتیو با اختیارات گسترده برای مناطق تشکیل دهنده خواهد بود.

در ادامه نشست، زاخارچنکو اعلامیه تاسیس حکومت مالوراسیا را قرائت کرد.

اسپوتنیک نوشته است: از سوی دیگر، نمایندگان استان های خارکف، دنپروپتروفسک، زاپاروژسک، هرسون، نیکلایف، اودسا، سومسک، پولتاوا، چرنیگوفسک، کیروواگراد، کی یف، چرکاسک، رووننسکی، وولینسکی، ترنوپولسکی، ایوانوفرانکوفسک و لووف که در نشست دونتسک حضور داشتند، از تاسیس جمهوری خودخوانده مالوراسیا حمایت کردند.

به گزارش رسانه های روسی، پترو پوروشنکو رئیس جمهوری اوکراین در واکنش به اعلام تاسیس مالوراسیا امروز گفت که مناطق دونتسک و لوهانسک و کریمه دو باره تحت کنترل دولت این کشور در خواهد آمد.

جمهوری های خودخوانده دونتسک و لوهانسک ماه آوریل سال 2014 از اوکراین اعلام استقلال کردند و در سه سال اخیر نیز جنگ های خونینی با نیروهای دولتی در این مناطق رخ داده که جان هزاران نفر را گرفته و صدها هزار آواره برجای گذاشته است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 688134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =