ایسنا نوشت: رئیس جمعیت هلال احمر دزفول با اشاره به حادثه غرق شدگی 20 گردشگر در رودخانه دز گفت: تاکنون 2 جسد متعلق به یک دختر و یک پسر که حدودا 30 ساله هستند، پیدا شده ولی 6 نفر دیگر همچنان مفقود هستند که جستجو برای یافتن این 6 نفر ادامه دارد.

عبدالعظیم رضایی‌ اظهار کرد: در حادثه‌ای که امروز برای تعدادی از گردشگران در منطقه کول ‌خرسون در مسیر رودخانه دز رخ داد، تاکنون جسد دو نفر از این گردشگران یافت شده و جستجوها برای پیدا کردن 6 مفقود این حادثه ادامه دارد.

وی در تشریح چگونگی وقوع این حادثه گفت: تعداد 20 گردشگر از اهواز جهت انجام تفریحات آبی به منطقه چال‌کندی در شمال دزفول مراجعه کردند. این تعداد از منطقه کول‌خرسون به آب زده‌اند و در ادامه در منطقه سنگ دوم که منطقه‌ای سخت برای انجام ورزش‌های آبی و در برخی نقاط ناشناخته است، دچار حادثه شدند.

رضایی‌ افزود: این گردشگران با تیوب‌هایی که به هم وصل بودند، در جریان رودخانه دچار حادثه شدند که مردم و قایق‌دارانی که در آن منطقه حضور داشتند، هنگام وقوع حادثه 12 نفر را زنده نجات دادند.

وی ادامه داد: با حضور نیروهای امدادی و آتش‌نشانی و همچنین اهالی منطقه و قایق‌داران، تاکنون دو جسد متعلق به یک دختر و یک پسر که حدودا 30 ساله هستند، پیدا شده ولی 6 نفر دیگر همچنان مفقود هستند که جستجو برای یافتن آنان ادامه دارد.

رئیس جمعیت هلال احمر دزفول گفت: به دلیل ازدحام گردشگران در مناطق ساحلی رودخانه دز در روز جاری، نیروهای هلال احمر در منطقه ساحلی علی‌کله مستقر هستند و مدیریت حادثه کول‌خرسون اکنون بر عهده نیروهای آتش‌نشانی شهرداری دزفول است که در حال تلاش هستند.

همچنان 6 گردشگر غرق شده در دز مفقودند

شهردار دزفول با اشاره به حادثه غرق شدگی 20 گردشگر اهوازی در رودخانه دز از ادامه جستجوها برای یافتن مفقودان این حادثه خبر داد.

محمدرضا کرم‌نژاد با اشاره به حادثه عصر امروز که در رودخانه دز برای 20 گردشگر رخ داد، اظهار کرد: یک تور گردشگری شامل تعدادی کوهنورد از اهواز به دزفول سفر کرده و در رودخانه دز مشغول انجام تفریحات آبی بودند ولی تیوپ بادی آنها در مسیر رودخانه دچار مشکل می‌شود و در منطقه کول ‌خرسون در رودخانه دز غرق شدند.

وی افزود: 12 نفر از این گردشگران به وسیله اهالی محل و نیروهای امدادی زنده نجات پیدا کردند و جسد 2 نفر دیگر از آب بیرون کشیده شد که به بیمارستان دزفول تحویل داده شد.

کرم‌نژاد با بیان اینکه همچنان 6 نفر از این گردشگران مفقود هستند، تصریح کرد: در حال حاضر کلیه عوامل امدادی و نیروهای آتش‌نشانی در محل حادثه حضور دارند و تاکنون از 6 نفر دیگر که شامل 2 مرد، 2 دختر جوان، یک نوجوان و لیدر گروه که یک مرد بوده است، خبری نشده است.

شهردار دزفول گفت: تلاش نیروهای امدادی برای پیدا کردن این 6 نفر ادامه دارد.

انتقال ۱۰ نفر از غرق شدگان تور طبیعت‌گردی به بیمارستان دزفول

مهر نوشت: سرپرست اورژانس کشور با اعلام اینکه تور طبیعت گردی در دزفول دچار حادثه شد و هم اکنون عملیات امداد و نجات برای غرق شدگان ادامه دارد، گفت: ۱۰تن از حادثه دیدگان به بیمارستان منتقل شدند.

پیرحسین کولیوند درباره حادثه دزفول توضیح داد: در ساعت ۱۸:۱۰دقیقه گزارش غرق شدگی در چال کندی دزفول به اورژانس اطلاع داده شد و بلافاصله ۷دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند.

کولیوند با اعلام اینکه ۱۰نفر از حادثه دیدگان پس از اقدامات اولیه اورژانسی توسط فوریت های پزشکی به بیمارستان گنجویان دزفول اعزام شدند، گفت: متاسفانه ۲نفر از غرق شدگان - یک آقای ۳۳ساله وخانم ۲۵ساله فوت کردند.

سرپرست اورژانس کشور گفت: همچنان جستجو برای پیدا کردن ۶نفر از گردشگران ادامه دارد.

۴۷۴۷

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 688840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =