خانه ملت به نقل از یک عضو کمیسیون کشاورزی ،آب و منابع طبیعی مجلس نوشت:قیمت تمام شده مرغ زنده هرکیلو ۴هزار هشصد تومان الی ۵ هزار تومان برای مرغدار در بهترین شرایط تمام می شود، بنابراین باید در شرایط معمولی مرغ آماده طبخ ۷هزارو ۲۰۰الی ۷هزار و ۵۰۰ تومان کیلویی بفروش برود.

علی ابراهیمی درباره نرخ مرغ در کشور،گفت: عدم مداخله دولت در زمینه نرخ گذاری مرغ وسپردن بازار به دست تشکل ها، بازار را به تثبیت می رساند.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فشارمستقیم دولت برای کاهش نرخ مرغ، مرغداران را  ورشکست می کند،تصریح کرد: توقف نوسانات مرغ با حضور به موقع تشکل ها در زمینه توزیع و فروش مرغ عملیاتی می شود.

ابراهیمی افزود: فروش مرغ 7 تا 8 هزار تومانی، برای مصرف کننده گران نیست، زیرا با کاهش نرخ فروش مرغ، اقتصاد تولید کننده منفی خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه دوره تولید و پرورش مرغ 45 روز الی 2 ماه است  به سادگی می توان باافزایش  دوره جوجه ریزی  در زمان افزایش تقاضا به سادگی بازار خرید و فروش مرغ را به ثبات رساند.

نماینده مردم شازند در مجلس افزود: توزیع بن کارتهای حمایتی کم در آمدها برای توزان نرخ مرغ توسط دولت  الزامی است  و این در حالی است که ظرفیت تولید مرغ در کشور مان در شرایط بهینه قرار دارد.

عضو کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس ،یادآور شد: دامن زدن به  افزایش نرخ مرغ در حدود 500 الی یک هزار تومان منطقی نیست و دولت اگر خواهان تنظیم بازار مرغ ،دهک های پایین جامعه است، باید بن کارتهای خرید مرغ را  برای اقشار کم درآمد جامعه در نظر بگیرد تا نرخ مرغ  همخوانی با تمام طبقات جامعه داشته باشد.

 

3535

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 689186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =