شب‌های فرهنگی کردستان در برج میلاد تهران آغاز شد

به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر سنندج، ویژه برنامه شب های فرهنگی کردستان در برج میلاد تهران آغاز شد.

به گزارش خبرآنلاین، یکشنبه شب و طی مراسمی با حضور جمعی از مردم و علاقمندان به فرهنگ و هنر کردستان، شب های فرهنگی کردستان در برج میلاد تهران آغاز به کار کرد.

معاون فرهنگی شهردار سنندج با اشاره به اهمیت برگزاری این برنامه در تهران، افزود: برای برگزاری بهتر و شایسته این فعالیت فرهنگی، جلسات مختلفی با حضور هنرمندان و کارشناسان فرهنگی در شورای شهر سنندج برگزار شد.

سرکوت نجفی گفت: برگزاری مراسم ‌و جشن‌های فرهنگی قطعاً تاثیر بسزایی در شناخت قابلیت‌ها و ظرفیت‌های استان کردستان در عرصه‌های مختلف به خصوص عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی دارد.

وی با اشاره به روند برگزاری این برنامه فرهنگی در تهران، بیان کرد: این برنامه فرهنگی به مدت دو شب در برج میلاد برگزار می شود و طی آن جمع زیادی از هنرمندان کردستانی اجرای برنامه دارد.

در مراسم شب‌های فرهنگی کردستان بخش های مختلفی از جمله پخش موسیقی محلی، موسیقی کلاسیک، مداحی، تئاتر خیابانی با رویکرد آیینی و سنتی، پخش تیزر و فیلم‌کوتاه کردستان‌شناسی، پخش مستند جاذبه‌های گردشگری و صنایع دستی استان، برپایی غرفه صنایع دستی و غذاهای سنتی، هه‌لپرکی، برگزاری مسابقه و برپایی غرفه سوغات استان کردستان اجرا می‌شود.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 706251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =