۰ نفر
۲۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۶

ایرنا نوشت: «ترزا می» نخست وزیر انگلیس از دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به دلیل اظهارنظر توئیتری درباره بمب گذاری روز جمعه در لندن انتقاد کرد.

تارنمای بلومبرگ امروز شنبه نوشت: ترامپ به نخست وزیر انگلیس تلفن کرد تا درباره حمله در متروی لندن که 22 زخمی برجای گذاشت، ابراز همبستگی کند. یک مقام آگاه اظهار داشت که می در این تماس تلفنی به ترامپ گفته که از واکنش او به این حادثه ناخرسند است.
ترامپ روز جمعه در توئیتی نوشته بود: یک حمله دیگر در لندن توسط یک تروریست شکست خورده. اینها افرادی بیمار و دیوانه هستند که مقابل دید اسکاتلندیارد بودند. باید فعال تر بود.

نخست وزیر انگلیس در یک مصاحبه تلویزیونی نیز در پاسخ به سووالی درباره توئیت ترامپ اظهار داشت: به نظر من، گمانه زنی تحقیقاتی که درحال انجام است، کمکی نخواهد کرد.

«نیک تیموتی» رئیس سابق ستاد کارکنان نخست وزیری در توئیتی نوشت: این اظهارات، درست یا غلط، آن هم توسط رئیس یکی از کشورهای متحد و شریک های اطلاعاتی، کمکی نخواهد کرد. مطمئنم او این را نمی داند.

با این حال، به نظر نمی رسد که این اعتراض ها تاثیر چندانی بر روابط آمریکا و انگلیس داشته باشد. زیرا درحالی که مذاکرات بر سر خروج انگلیس از اتحادیه اروپا جریان دارد، ترزا می به توافق های تجاری جدید با آمریکا نیاز دارد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 708017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =