آیت‌الله جنتی: می‌خواهند اسرائیل جدیدی در منطقه به‌وجود آورند

رئیس مجلس خبرگان گفت: باید مراقب باشیم که نیروهای انقلابی دفع نشده و نیروهای ضد انقلابی جذب نشوند.

به گزارش خبرآنلاین، اجلاس سوم مجلس خبرگان رهبری دوره پنجم در محل ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی و با حضور اعضا و هیات رییسه مجلس آغاز شد. حجت الاسلام حسن روحانی، رییس جمهور و نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری به دلیل شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیوریورک در این اجلاس حضور ندارد.

آیت‌الله احمد جنتی در سخنرانی افتتاحیه سومین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری (دوره پنجم) با اشاره به درپیش رو بودن هفته امر به معروف و نهی از منکر گفت: همه ما و مخصوصاً مجلس خبرگان وظیفه داریم که در این زمینه کوشا باشیم و از اول اسلام اگر امر به معروف و نهی از منکر انجام می‌شد، مصیبت ها و مشکلات فراوان در طول تاریخ برای مسلمانان به وجود نمی آمد و این فرضیه امر به معروف و نهی از منکر متروک شده که نباید چنین باشد.

اهم اظهارات آیت‌الله جنتی را در ادامه می‌خوانید:

*جنگ تحمیلی بر خلاف بسیاری از جنگ ها که مصیبت‌هایی را برای ملتها به وجود آورد، برای کشور ما منشاء خیر و برکات بسیاری بود و روح شهادت طلبی را در جامعه ما ایجاد کرد و اگر این جنگ نبود این نظام نمی توانست بماند، این جنگ بود که با تربیت نیروهای فراوان در آن دوران، زمینه را برای بقای نظام آماده کرد.

*سکوت جامعه مسلمانان در برابر نسل کشی ها در میانمار برای آنان گران تمام می‌شود،  اعلام همدردی جمهوری اسلامی در این زمینه اهمیت زیادی دارد و سایر کشورها هم باید در آن، با ما همراه شوند.

*{با اشاره به برگزاری همه پرسی اقلیم کردستان عراق} با برگزاری همه پرسی استقلال اقلیم کردستان می‌خواهند اسراییل دیگری را در منطقه ایجاد کنند که باید با تمام وجود در مقابلش ایستاد. این خواسته آمریکا عربستان و اسراییل است که می‌خواهند مسلمانان را تضعیف کنند. امیدوارم کسانی که خرده عقلی دارند در مقابل این توطئه بایستند. ما وظیفه شرعی داریم که از مردم عراق حمایت کنیم.

*مسؤلان باید بدانند پشت لبخند دشمن لبخند زهر آگین است، برجام مصداق تیر زهر آگین بود.

*مجلس خبرگان نهادی برآمده از آرمانهای اسلامی و انقلابی است، فقدان این نهاد می توانست ضربه بزرگی به نظام اسلامی است. وجود این مجلس به تدبیر امام و برای ادامه نظام و مشروعیت بخشیدن به نظان اسلامی صورت گرفت. تقویت رهبری از جمله وظایف این مجلس است.

*باید این فرهنگ ترویج شده و از آن حفاظت شود. اعتماد به غرب و اعتماد به امریکا هیچ گاه راهگشا نیست. ذات تخلف و نقض عهد آمریکا هیچ گاه قابل تغییر نیست.

*{با اشاره به دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری} این انتخابات مشکلات فراوانی داشت و مقامات دولتی کلی تخلفات کردند. فرماندار، استاندار، دهدار و بخشدار دیدیم که پایشان به دادگاه کشید .

*باید مراقب باشیم که نیروهای انقلابی دفع نشده و نیروهای ضد انقلابی جذب نشوند.

*{با اشاره به بیانات رهبری درباره فتنه} فتنه آفت بزرگی است، مقام معظم رهبری گفتند مراقب فتنه باشیم. ما به عنوان خبرگان باید این موضوع را رصد کنیم و جز مطالباتمان باشد .

*اعضای خبرگان باید دنبال این قضیه باشند که فتنه به وجود نیاید.

*{خطاب به اعضای مجلس خبرگان رهبری}ما باید کاملا در همه صحنه ها زنده باشیم از فرهنگی گرفته تا سیاسی، باید نقشه‌ها و توطئه‌ها بشناسیم.

 

۲۹۲۱۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 708874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =