توسعه جامعه ، متضمن توسعه و پیشرفت آموزش و پرورش است

استاندار لرستان در دیدار مدیر کل و جمعی از کارکنان ستادی آموزش و پرورش لرستان ، دستگاه تعلیم و تربیت را مهمترین مجموعه کشور معرفی کرد و گفت : توسعه جامعه ، متضمن توسعه و پیشرفت آموزش و پرورش است.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، موسی خادمی افزود : توسعه جامعه باید از آموزش و پرورش آغاز شود و بدون توسعه و پیشرفت این دستگاه نمی توان توسعه سایر بخش ها را تصور کرد و شاهد بود .

خادمی در ادامه با اشاره به گزارش مدیر کل آموزش و پرورش لرستان تصریح کرد : این آمارها بیانگر این واقعیت است که کارهای بسیار خوبی در دستگاه آموزش و پرورش انجام شده است . خادمی تاکید کرد : با وجود تمام فعالیت ها در برخی از عرصه ها مانند نرخ بی سوادی و میانگین نمرات نهایی با میانگین کشور فاصله وجود دارد و باید برای رفع آن تلاش کرد.

وی خاطر نشان کرد : ما به آموزش و پرورش باور و اعتقاد داریم و برای پیشرفت و توسعه آن از تمام ظرفیت ها استفاده می کنیم.

استاندار لرستان همچنین به توسعه متوازن هدایت تحصیلی اشاره کرد و افزود : باید برای گرایش کاذب دانش آموزان به رشته هایی مانند علوم تجربی برنامه داشت و آنها را به سمت رشته های فنی و مهارتی هدایت کرد . وی عدم تعادل در هدایت تحصیلی دانش آموزان را عامل بسیاری از معضلات اجتماعی برشمرد و گفت : تعادل در رشته های تحصیلی یکی از سیاست های محوری است که باید به دقت دنبال شود .


وی هدف گذاری برای ارتقا میانگین نمرات نهایی دانش آموزان و ارتقای قبولی های کنکور را از جمله مواردی است که می تواند ما را به ارتقای کیفیت آموزش رهنمون سازد . خادمی در پایان سخنان خود از حضور خیرین در مدرسه سازی و تعلیم و تربیت تقدیر کرد و ادامه داد : برای افزایش مشارکت خیرین هم باید برنامه مدون و منسجم داشت .

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 709753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =