تسنیم نوشت:نتایج یک تحقیق نشان داد ۹۴ درصد از ۱۰ میلیون فرصت شغلی ایجاد شده در دوران ریاست جمهوری اوباما موقعیت های شغلی موقتی بوده است.

نتایج مطالعه اقتصاددانان دانشگاه های هاروراد و پرینستون نشان می دهد که 94 درصد از 10 میلیون فرصت شغلی ایجاد شده در دوران ریاست جمهوری اوباما موقعیت های شغلی موقتی بوده است.

این مطالعه نشان می دهد که مشاغل ایجاد شده در زمینه های مختلف موقتی، قراردادی و پاره وقت بوده است.
کارگران زن در اقتصاد بر جای مانده از دوران اوباما بیشترین آسیب را دیده اند، زیرا فرصت های شغلی در حوزه هایی که به صورت سنتی به زنان اختصاص دارد، نظیر بخش آموزش و بهداشت و درمان، در این دوره با کاهش همراه بوده است.

تحقیقات لاورنس کاتز اقتصاددان دانشگاه هاروارد و آلن کروگر، اقتصاددان دانشگاه پرینستون نشان می دهد که سهم نیروی کاری که به صورت موقتی در دوره اوباما در کل اقتصاد آمریکا مشغول به کار شده اند از 10.7 به 15.8 درصد جمعیت رسیده است.

کروگر، رئیس سابق شورای مشاوران اقتصادی کاخ سفید از یافته های این تحقیق شگفت زده شده است.

این گزارش حاکی است، در دوران ریاست جمهوری اوباما، به طور کلی تعداد کارگران نسبت به آغاز رکود بزرگ اقتصادی یک میلیون نفر کاهش یافته است. این در حالی است که اوباما معتقد است، دولت وی در مجموع تعداد کارگران را افزایش داده است. اوباما در جریان آخرین کنفرانس مطبوعاتی خود گفته بود: «از زمانی که من قانون بیمه همگانی اوباما کر را امضا کردم، اقتصاد ما 15 میلیون فرصت شغلی جدید خلق کرده است.»

در عین حال گزارشی که سی ان ان منتشر کرده نشان می دهد که درآمد متوسط سالانه خانواده های آمریکایی در دوران اوباما به اندکی کمتر از 54 هزار دلار رسیده که اگر این رقم را با نرخ تورم تطبیق دهیم، دقیقا همان میزان درآمد 20 سال پیش خانواده های آمریکایی خواهد بود. رشد دستمزدها در دوران ریاست جمهوری اوباما بسیار کند بوده و این همان حلقه گمشده روند ترمیم اقتصاد آمریکاست.

 

35224

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 619781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =