۰ نفر
۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۵

ایسنا به نقل از بی‌بی‌سی نوشت: مقام‌های محلی در استان‌های شرقی چین قصد دارند هزینه سرسام‌آور ازدواج را پایین بیاورند و در این راستا تصمیم گرفته‌اند برای بهایی که داماد به خانواده عروس می‌پردازد، سقف بگذارند.

این رسم (که داماد به خانواده عروس پول نقد بدهد) مربوط به دهه‌های اخیر است و ظاهرا سال به سال رقم آن بالاتر می‌رود.

جالب اینجاست که بیشترین افزایش در مناطق روستایی محروم رخ داده، جایی که عروس کمتر پیدا می‌شود. در برخی مناطق داماد حتی تا ۱۰۰ هزار یوان (حدود ۱۴۰۰۰ دلار) به خانواده عروس پرداخته است.

این ارقام سرسام‌آور (به نسبت سطح زندگی چینی‌ها) باعث شده مقام‌های محلی در استان هنان دست‌به‌کار شوند.

به گزارش رادیوی ملی چین، آئین‌نامه جدیدی تصویب شده که طبق آن "بهای عروس" (یا همان شیربها) نباید بیش از ۶۰ هزار یوان باشد.

اما توصیه‌ مسئولان به اینجا ختم نمی‌شود. آن‌طور که در ابلاغیه آمده، مراسم عروسی کلا باید ساده برگزار شود، به‌طوری که تعداد میزهای پذیرایی از مهمانان حداکثر ۱۰ میز و ماشین‌هایی که درگیر مراسم‌اند حداکثر شش خودرو باشد.

البته کسانی که این اصول را رعایت نکنند مجازات نمی‌شوند. اما آن‌طور که رادیوی ملی چین گزارش کرده از مؤسساتی که عروسی برگزار می‌کنند، همچنین از کمیته‌های محلی، خواسته شده اگر موارد تخلف دیدند، "بلافاصله" مداخله کنند.

بعضی کاربران چینی در رسانه‌های اجتماعی این تصمیم را نقد کرده‌ و برخی نیز موافق آن هستند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 620629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
    3 1
    10میز و 6 خودرو؟؟
  • رضا ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
    2 0
    سلام ، ما هم هستيم ، خوب قانونيه ، اين شامل دامادهايي هست كه حتما كار و خونه و ماشين داشته باشند . وگرنه بايد باز دست به آسمون و دعا كنند. شايد فرجي بشه
  • بی نام A1 ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
    10 0
    من هر وقت به ازدواج فكر ميكنم بغض گلومو فشار ميده وبه جاي اشك خون دل ميريزم
  • بی نام IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
    1 1
    ببینید هر وقت تعداد دخترها کم بشه و عرضه کم بشه و تقاضا برای ازدواج باشه اون موقع عرضه کننده میاد ظرط و شروط و داستان میسازه مثل همون کاری که در دهه 60 و 70 و 80 در ایران کردن و نتیجه اش هم شده هزینه زیاد برای ازدواج و خیلی از همین دخترها نتونستن ازدواج کنن و ضررش به خودشون بازگشت
  • بی نام A1 ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۹
    0 0
    بریم دختر چینی بگیریم مهریه نمی خواد و همون اول فقط 64 میلیون می گیرند الان دخترهای ایرانی به کمتر از 100 سکه راضی نمی شوند