رییس سازمان حفاظت محیط زیست، در پیامی درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در پیام تسلیت معصومه ابتکار که در کانال تلگرام‌اش منتشر شده، آمده است:

" مجاهدی خستگی ناپذیر، یار صدیق امام، رهبری و مردم بود. روحانی مبارز، اندیشمند، منعطف و مصلح که استواری اش در مقابل شداید و مصائب مثال زدنی و تاریخی به حساب می آید.

او مایه دلگرمی و نمادی بود برای امید و نشاط که چون کوهی استوار فشارهای روزگار را تحمل می کرد و تلاش داشت تا از مسیر حق، آرمان های انقلاب و دفاع از حقوق مردم خارج نشود.

آیت الله فقید، حافظه و هوش فوق العاده ای در مسایل کشور و اطلاعات بسیار گسترده ای داشت. در سال های اخیر حتی در موضوعات تخصصی مانند محیط زیست چهره ای پیشرو یافت. در آخرین جلسه ای که حدود دو ماه پیش برای ارزیابی میزان تحقق سیاست های کلی نظام در حوزه محیط زیست در حضور ایشان برگزار شد، با دقت بسیار اقدامات و پیگیری ها را رصد می کرد.

اساسا آن مرد بزرگ در تصویب سیاست های کلی محیط زیست در مجمع تشخیص مصلحت نظام با درایت و فعالانه نقش ایفا کرد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی در دوران های مختلف آماج حملات بود. در دوران شاه سخت ترین رنج ها را در زندان ها متحمل شد و فداکارانه کنار امام و انقلاب ایستاد. او هرگز دنبال مصلحت خود نبود و در همه مراحل چه قبل و چه بعد از انقلاب پشتوانه ای قوی برای اعتدال بخشی، ایجاد تعادل و تعامل میان جریان های سیاسی به شمار می رفت.

عجبا که با وجود بیش از هشتاد سال سن، چهره ای به حساب می آمد که جوانان را دلگرم و مجذوب می ساخت.

آیت الله هاشمی پیوند دهنده بود؛ او با آنان که به دنبال شکاف انداختن بودند توافقی نداشت؛ به دنبال وصل کردن جریانات با هم بود تا کشور انسجام بیشتری یابد.

فقدانش دردناک و اندوهبار است. خداوند متعال درجاتش را متعالی گرداند و راهش مستدام و پر رهرو باد."

پیام تسلیت توئیتری مولاوردی

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت.

شهیندخت مولاوردی با انتشار تصویری از آیت‌ الله هاشمی رفسنجانی در حساب توئیتر خود نوشت: "رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، سردار سازندگی، سیاستمدار نستوه و امیر کبیر انقلاب بر ملت ایران تسلیت باد."

پیام تسلیت رئیس جمعیت هلال‌احمر

رئیس جمعیت هلال احمر ارتحال یار دیرین امام و رهبری؛ حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت.

در متن پیام تسلیت سید امیر محسن ضیایی آمده است:

«ضایعه درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، یار صدیق امام و رهبری را از طرف خود و کلیه کارکنان، امدادگران، نجات‌گران، داوطلبان و جوانان جمعیت هلال احمر به محضر مقام معظم رهبری، خانواده آن مرحوم و ملت بزرگ ایران تسلیت عرض می‌نمایم.»

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 621331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =