ایرنا نوشت: دولت وفاق ملی لیبی روز جمعه از بازپس گیری وزارت خانه های اقتصاد ، دفاع و دادگستری از اشغال گروه های مسلح تحت رهبری خلیفه گویل نخست وزیر پیشین این کشور خبر داد که عصر پنجشنبه این وزارت خانه را اشغال کردند.

به گزارش شبکه خبری سی ان ان عربی، 'علی محمد' وزیر کار لیبی، این اظهارات را روز جمعه در گفت وگوی مطبوعاتی اعلام کرده است.

اظهارات 'محمد' پس از آن عنوان می شود که شورای ریاست جمهوری دولت وفاق ملی و تحت حمایت جامعه بین الملل، یک نشست امنیتی و نظامی برگزار کرد که طی آن، یگان ارتش ماموریت ایجاد امنیت و مقابله با همه تلاش هایی شد که برای کنترل مراکز دولتی صورت می گیرد.

شورای ریاست جمهوری لیبی در صفحه شخصی خود در فیس بوک پیش تر نوشته بود که گروه وابسته به 'خلیفه گویل' نخست وزیر پیشین لیبی، برخی مراکز دولتی را به دست گرفتند، درحالی که 'فایز سراج' رئیس دولت وفاق ملی به این امر هیچ گونه واکنشی نشان نداد.

وزیر کار لیبی شامگاه پنجشنبه در بیانیه ای یورش مسلحانه گروه وابسته به نخست وزیر پیشین این کشور (خلیفه گویل) به چندین وزارت خانه را محکوم کرده بود.
گروه های مسلح مخالف ظهر پنجشنبه 23 دی ماه به چندین وزارت خانه دولتی در طرابلس پایتخت دولت وفاق ملی (در غرب کشور) حمله کردند.

'خلیفه گویل' پیش تر اعلام کرده بود که دولت وفاق ملی را که سال گذشته در جریان توافق نامه صخیرات لیبی تشکیل شد، به رسمیت نمی شناسد.
وی با وجود آن که شهر طرابلس زیر نظر دولت وفاق ملی اداره می شود، اما وی دارای نفوذ زیادی در این شهر است.
لیبی از سال 2011 میلادی و سرنگونی 'معمر قذافی' دیکتاتور پیشین این کشور، به دو بخش غربی در طرابلس و شرقی در بنغازی تقسیم شده است و از خلاء سیاسی رنج می برد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 623187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =